Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Terus berjuang..

huh..lame btol tak menaip blog nih..dekat sebulan gak la..bukan tak mau tulih..tapi rase malas yang melampau..ikutkan banyak je mende nak di share..tapi tu la..

pape pun arini aku rajinkan jugak diri ni utk cite pape yang best dan ape yang tak best..

baru tadi aku sampai s.alam dari perak..minggu lepas ari jumaat petang aku bersame ngan chaoi ngn shah bertolak dari s.alam ke tapah..destinasi utama adalah kuala woh..minggu ni persi buat induksi..dan sememangnye tiap2 sem dah menjadi rutin kami ex-persi ni untuk join program tersebut..lebih kurang kol 9 kami sampai sane..kami disambut baik malam tu dan aku bersame ngan chaoi dan jugak latip pegang sesi malam tu utk slot taaruf..alhamdulillah..everithing ok..sambutan bebudak kali ni mmg best..mlm tu seperti kebiasaan induksi..takde ape2 yang best pun..n cam biase..kitorang akan meng'kacis' bebudak baru ni utk ditarik bersame ngan kami..hehe..lepas setel sume malam tu..tido..

esoknye..pagi2 aku kene balik..atas arahan mak aku utk datang ke kenduri kawen spupu aku..terpakse aku mintak tolong shah anta aku sampai tapah..sampai tapah tgk bas ke kl abis..huhu guano??nak taknak aku mintak tolong shah antar sampai ipoh..huh..jauh tu..pegi balik dekat 90km tu..kawan2 punye pasal..ko tak kesah kn shah??huhu..

beli tiket balik kl = RM 15
tiket komuter balik s.alam = RM 2.60

aku sampai s.alam aritu kol 1.30pm..terus aku siap shoot ke umah spupu aku kat klang..bawak myvi..lebih kurang 4 jam aku kat situ..aku bitau mak aku nak terus ke tapah balik..huhu..seb baik mak aku kasi..hehe..yg best nye dapat bawak myvi..cepat sket sampai..tapi minyak ngan tol la agak sakit sket..setel sume kat umah aku terus shoot ke tapah..isi minyak sket kat batu 3 aku teruskan perjalanan..

isi minyak myvi dari s.alam = RM 40
tol guthrie = RM 1.40 x 3 = RM4.20
tol plus rawang tapah = bape eh lupe lak ><>

malam tu aku sampai kuala woh dalam kol 9..budak tu still tak makan lagi..dapat aku datang skali..ari sabtu punye program aku tak dapat join..huhu..tp mlm tu mlm persembahan..mcm biase..aku ngan chaoi jd mc..hehe..memang havoc..bebudak pun kali ni sempoi..sume bagi komitmen yang baik..tak la bosan sangat..bagus2..makin ramai gak aku knal budak2 ni..

malam tu pas abis program..tarik budak2 tu lepak skali..ajak sembang..n at last terkeluar plak pasal buluhmas..pe lagi..cite la abis2an..n so far alhamdulillah..sambutan menggalakkan..dapat respon yang baik dari budak2 tu..

last day kat kuala woh..water confident..arini banyak men air..mandi mande kat sungai..mase ni mmg tak pikir ape..mmg free gile rase..takde gangguan..takde tekanan..mmg enjoy..dan usaha untuk menarik seberape ramai bebudak baru agak berhasil bile mereka mula memberi respon yang baik pade kitorg..induksi kali ni mmg best..balik dari kuala woh..singgah tapah jap isi minyak..

isi minyak = RM 30 - 10 hengget duit Kei..die mintak tompang sampai uma die..

kuar tapah terus shoot ipoh antar kei kt umah die kt simpang pulai..pastu anta ipin kat medan kid..pastu tinggal aku ngan chaoi balik ke uitm terus..malam tu sempat lepak ngan bebudak induksi sket..najah,irni ngan tirah..budak induksi yg lepak ngan kitorg mlm tu..terus cite buluhmas..hehe..

malam tu lepak bilik amer..emm..takat tu je la citer induksi..nantikan 'terus berjuang 2'

Comments

Popular Posts