Followers

Saturday, December 26, 2009

emallNetwork.com

12/26/2009 12:01:00 PM Posted by Andy Fairuz No comments

http://www.emallnetwork.com/
How the home page of the website looks like?
Basically it is like the http://www.lelong.com.my/.
But, in here you will find more things on a fixed price

Your Financial Freedom Gateway

Company ProfileCo-founder & Chairman : Tuan Haji Ramdan Karnawi
Campony Name : eMallNetwork Sdn Bhd (830292-U)Address :
Suite 8.06 Hotel Maya, Jln Ampang 50450 Kuala Lumpur

A Registered Bumiputera Company
eMallNetwork
allow you to really start your own business
with your own product or service
This is not direct selling we do not tell you to sell our product,
your are totally in control to sell your own product or service
Your have your own virtual shop that open 24 hours a day 7 days a week

No maintenance,

work from home and daily incomeWorldwide market,
no limit for space advertisement

According to ALEXA

60% eMallNetwork users are from Malaysia
and
40% from other country


What the best thing about eMall?
Yes of course you can buy and things online.

Besides;

1) Online Sms Marketing Tool
(where sms will be included on each deals or transaction occured).

2) Provide an E-Wallet for members to easily save and tranfer the money safely through online.

3) Provide E-Office for members to calculate and accelerate from a to z in the world of e-commerce..


4) Accept all of the alternative payment processor rather than credit card.(soon) like paypal, egold etc.


This is the best place for all of the malaysian to market its product.
Like durian, belacan, ikan bilis.
Do the eBay.com have belacan to be sold?
Do the amazon.com or lelong.com.my have kain batik to be sold


Initially if you want to be part of members,
there are 3 package to choose from

Bronze package : RM500 + RM49(lifetime membership fees) - Get 5 shops for 1 year2)

Silver package : RM1500 + RM49(lifetime membership fees) - Get 15 shops for 1 year3)

Platinum package : RM3500 + RM49(lifetime membership fees) - Get 35 shops for 1 year


Come to our office for more detail and we tell you how to expand your business
(make an appointment first)

Monday - Friday, 11am - 7am

Call or just SMS me your
name,
age,
address,
and time to make an appointment


Suite 8.06, Plaza 138, Hotel Maya, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur

Call or SMS me:
Mr Andy Fairuz at 017-3431348

Saturday, December 19, 2009

Khasiat Surah Al-Waqiah

12/19/2009 11:18:00 AM Posted by Andy Fairuz No comments
Dipetik dari http://alivewire.wordpress.com/2007/06/09/khasiat-surah-al-waqiah/

“Juallah dunia engkau dengan Akhirat engkau, nanti engkau akan memperolehi keuntungan bagi keduanya serentak; dan janganlah engkau menjual Akhirat engkau dengan dunia engkau, nanti dia merugikan engkau bagi keduanya serentak.”

http://alivewire.files.wordpress.com/2009/01/cropped-dscf0099edit4.jpg

Sabda Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap hari, ia tidak akan ditimpa kefakiran.”

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Siapa membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya. (Diriwayatkan oleh Baihaqi dari Ibnu Mas’ud r.a.)

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Ajarkanlah surah Al-Waqi’ah kepada isteri-isterimu. Kerana sesungguhnya ia adalah surah Kekayaan.” (Hadis riwayat Ibnu Ady)

Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

Menurut fatwa sebahagian Ulama’ katanya: “Barangsiapa membaca surah Al-Waqi’ah pada setiap hari dan malam dalam satu majlis sebanyak 40 kali, selama 40 hari pula, maka Allah akan memudahkan rezekinya dengan tanpa kesukaran dan mengalir terus dari pelbagai penjuru serta berkah pula.”

Surah Al-Waqi’ah adalah surah yang ke -56 di dalam Al-Quran, terletak pada juzuk ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Dinamakan Al-Waqi’ah kerana di ambil dari lafal Al-Waqi’ah yang terdapat pada ayat pertama surah ini, yang ertinya kiamat. Di dalam surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari berbangkit.

Di dalam surah Al-Waqi’ah terkandung beberapa khasiat, antara lain:

  • Bila orang membiasakan membaca surah ini setiap malam satu kali, maka dia dijauhkan dari kemiskinan selamanya.
  • Bila di baca 14 kali setiap selesai solat Asar, maka orang yang membacanya itu akan memperoleh kekayaan yang berlimpah ruah.
  • Jika di baca surah ini sebanyak 41 kali dalam satu majlis (sekali duduk), insyaAllah di tunaikan segala hajatnya khususnya yang berkaitan dengan rezeki.
  • Supaya menjadi orang yang kaya sentiasa bersyukur, amalkan membaca surah ini sebanyak 3 kali selepas solat subuh dan 3 kali selepas solat Isya’. InsyaAllah tidak akan berlalu masa setahun itu melainkan ia akan di jadikan seorang yang hartawan lagi dermawan.
  • Amalan orang-orang sufi, supaya dilimpahkan rezeki. Hendaklah berpuasa selama seminggu bermula pada hari Jumaat. Setiap selepas solat fardhu bacalah Surah Al-Waqi’ah ini sebanyak 25 kali sehinggalah sampai pada malam Jumaat berikutnya; pada malam Jumaat berikutnya itu, selepas solat Maghrib bacalah surah ini sebanyak 25 kali, selepas solat Isya’ bacalah surah ini sebanyak 125 kali diikuti dengan selawat keatas Nabi sebanyak 1000 kali. Setelah selesai, hendaklah ia memperbanyakkan sedekah. Kemudian amalkanlah surah ini sekali pada waktu pagi dan petang. Insya’Allah berhasil.
  • Surah ini jika dibaca disisi mayat atau orang yang sedang nazak, insyaAllah di permudahkan untuk roh keluar dari jasadnya. Jika dibaca disisi orang sakit, diringankan kesakitannya. Jika di tulis, kemudian dipakaikan kepada orang yang hendak bersalin, InsyaAllah segera melahirkan dengan mudah. Boleh juga dibaca disisi orang yang hendak bersalin sebagai selusuh.

Menurut As’Syeikh Abi’l Abbas katanya

  • Bila hendak mengamalkan surah Al-Waqi’ah ini, terlebih dahulu berpuasa selama 7 hari, di mulai pada hari Jumaat berakhir pada hari Khamis. Puasanya “tidak memakan sesuatu yang bernyawa / tidak makan ikan, daging, segala haiwan, hanya makan sayur-sayuran sahaja.
  • Dalam 7 hari itu, sesudah solat fardhu, membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 25 kali. Apabila bacaan tersebut di mulai setelah solat fardhu Subuh pada hari Jumaat pertama, maka diakhirilah pembacaan Al-Waqi’ah itu pada setelah fardhu Isya’ pada Jumaat berikutnya.
  • Pada malam Jumaat terakhir ini hendaklah membaca surah Al-Waqi’ah sebanyak 125 kali kemudian selawat 1000 kali.
Insya’Allah, dengan mengamalkan seperti berikut, ia akan menjadi orang kaya.

Sunday, December 13, 2009

My dream!!!

12/13/2009 05:03:00 PM Posted by Andy Fairuz 3 comments
huhu..apa yang ingin dikongsikan kepada anda semua adalah impian aku yang bakal menjadi kenyataan tidak lama lagi..haha..sudah semestinya kereta impian ku yang insyaallah bakal aku perolehi pada bulan mac 2010 ni..


Mazda RX-8..InsyaAllah..Mac 2010..doakan aku kawan-kawan..

Mazda RX-8 rear LED lights, 2008 Mazda RX-8 Launch, Bermaz Motor, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia, 17 October 2008Mazda RX-8 steering wheel, 2008 Mazda RX-8 Launch, Bermaz Motor, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia, 17 October 2008The Mazda RX-8 Renesis Multi Side Port Engine, 2008 Mazda RX-8 Launch, Bermaz Motor, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia, 17 October 2008Mazda RX-8 emblems on rim & tyre valve cap, 2008 Mazda RX-8 Launch, Bermaz Motor, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia, 17 October 2008http://i.pbase.com/u25/jeremyr/upload/14761003.MazdaRX8headlight.jpghttp://blog.gtroc.com/dino/KS-RX8-08.jpg
http://ismakom.com/pix/inventory/mazda/mazda_rx8_red_117_backview_actual.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_hjLO3myE9wI/SnN9BOIapEI/AAAAAAAAB5Y/G8kCNg6NjyI/s1600/2010%2BMazda%2BRX-8%2BFacelift%2B-%2BRear%2BSide%2BPicture-7.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/596/401/26487700005_large.jpg

Wednesday, December 09, 2009

Nd. income ko bulan ni RM 10,000

12/09/2009 06:35:00 PM Posted by Andy Fairuz No comments
huhu..banyak sambutan bila aku menyatakan status aku ym dengan kata-kata seperti tajuk diatas..huhu..ramai yang reply dengan nada yang terkejut..semua ingat aku dah dapat..huhu..hmm..aku dapat 10K baru korang terkejut ye..emm..sbenarnya status tu aku tulis untuk semua orang baca..dan ia seakan-akan mendoakan untuk aku capai target aku tu bulan ni..



apa yang boleh aku katakan..memang aku mahukan RM 10,000 tu bulan ni..aku perlu..untuk komitment aku bulan ni..seriously..untuk ape tu korang tak payah tau la..tapi memang aku perlukannya..so u guys out there yang baca entry aku kali ni..tolong baca ayat ni "Nd, income ko bulan ni RM10,000".kalau boleh loud and clear..huhu..doakan aku untuk dapatkannya..ok..

Friday, December 04, 2009

purple la plak..

12/04/2009 10:34:00 PM Posted by Andy Fairuz No comments
wah...berwajah baru da plak..hehe..masuk bulan baru ni kene datang dengan semangat yang baru..betul-betul baru..emm bulan ni pastinya lebih mencabar dari bulan-bulan lepas..dan aku yakin cabaran yang mencebar tu pastinya ade habuan yang lebih menyeronokkan..huhu..pastinya bulan ni aku mau kerja lebih keras lagi..target terus 10K bulan ni..aku maukan 10K tu..huhu..kawan-kawan tolong doakan aku..

dan aku seronok sangat memulakan bulan ni..dengan beban kerja yang menimbus selama ni telah aku siapkan..walaupun kerja baru dah pun datang..tapi lega bila yang lama tu dah settle..seronok juga aku mulakan bulan ni kerana ada sesuatu yang menanti aku..huhu tunggu...tak sabar rasanya...

and of course apa yang ibu aku maukan dari aku pada bulan ni..KERETA..huhu..insyaallah akan aku miliki intuk bondaku tercinta..huhu..juga tungguuuuu...

salam,
ndferuz
..