Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

kesah Mei

nak diceritakan bahawa bulan Mei 2012 meninggalkan banyak kesah untuk dikongsi bersama. Dan sudah semestinya kesah pergi seorang ahli keluarga yang agak rapat dengan aku..

pagi 2 mei aku dapat msg dari ibu suruh contact dia balik sebab ibu call aku x angkat sebab aku dalam meeting..than dalam kol doblas tengahari baru aku call balik..ibu cakap nak ajak aku g hospital tgk kak long yang mase tu tengah koma kat hospital sugai buloh sebab denggi..aku cakap aku xdapat pegi sebab ade kerja yang aku kene selesaikan.

then petang tu dalam kol 6 ibu msg lagi kate kak long ade 20% je lagi utk hidup..bederau darah aku..then ibu call cakap suruh balik cepat amek amirul kat rumah dan terus ke hospital..dalam kol 730 aku bergegas balik..bile aku sampai rumah dalam kol 8 tgk amirul xde kat rumah dan aku call ibu nak tanye pasal amirul..tapi ape yang aku dapat adalah satu berita sangat sedih..ibu dengan keadaan tersedu sedu bagi tau kaklong dah xde..
abang, along dah takde..
aku xboleh kate apa2 da..terkedu..Ya Allah..Senang benar Kau mencabut nyawa..Allah maha berkuasa atas segalanya. Amirul td keluar pegi beli makanan terdetik utk call ayahnya..dan dapat berita yang sama bahawa along dah xde..dalam keadaan menangis teresak2..dia balik dan aku terus bawak dia bersama shahira ngan nadiah..terus pecut kete g hospital sungai buloh..sampai dalam kol 9..kat hospital ramai dah ade..masuk je wad tu..aku tgk sekujur tubuh kaku atas katil dan semua menangis di kelilingnya..aku jugak xdapat menahan kesedihan menangis..aku masih mampi mengawal emosi..tgk dari jauh..dari hujung katil..tapi bila makngah panggil utk datang dekat tgk kak long..sampai je aku kat sisi katil betul2 di sebelah muka along, aku betul2 xdapat tahan lagi perasaan ku..menangis lah aku teresak2..ya walaupun dia hanya kakak saudara aku..tapi dia aku dah anggap macam kakak aku sendiri..

rupanya malam tu kak long masih ada..tapi bergantung sepenuhnya dengan machine..alat bantuan pernafasan..thentepat jam 12 thm malam tu doktor mintak keputusan ahli keluarga terdekat utk decude samada nak teruskan atau nak lepaskan dia..so sebab xnak die terus terseksa..terpaksa di lepaskan..depan mata aku nurse tu cabut alat2 kat mesin tu..de depan mata aku jugak lah aku tgk graf kat machine tu satu satu mendatar..dan akhirnya jam 1.25 pagi 3 mei 2012 along pergi meninggalkan kami semua buat selama-lamanya..

Malam tu semua diselubungi suasana suram dan sedih..aku susah nak tdo malam tu..kol 330 dapat lena kejap then kol 4 pagi dapat call dari hospital katenye jenazah akan sampai kejap lagi..then terus ke rumah makngah siapkan ape yang patut..

pagi tu aku tolong dalam selesaikan hal2 pengurusan jenazah along..call van jenazah, beli kain kafan, sampai selesai..cume mandikan je..bukan kerja aku..sampailah ke kebumikan jenazah along..semua depan mata aku dan aku bantu..

lepas kebumi..tahlil..berturut-turut selama 3 malam..dan alhamdulillah..murah rezeki arwah bile ramai yang hulurkan bantuan sepanjang 3 hari tahlil berlangsung..kehilangan along dirasai oleh seluruh ahli keluarga dan jugak sahabat2 dia..even sampai ke hari ini pun aku masih merasainya..

doa aku untuk arwah..semoga dia sejahtera di sana..giliran dia dah tiba tanpa siapa pun tahu..memang benar..kematian itu membawa keinsafan dalam diri kita..cukupkah bekalan kita nak bawa jumpa yang maha kuasa nanti bila kita tak tau bilakah masanya kita akan di jemput..Semoga along aman..kami sentiasa doakan kesejahteraan along kat sana..

Rest In Peace - Nor Azlin Md Razali ..

nota kaki - Along pergi di sebabkan serangan denggi mengejut.. Dengue Shock Syndrome..

Comments

Popular Posts