Followers

Friday, December 21, 2007

Berita Kepada Kawan - Abiet G Ade

12/21/2007 01:13:00 AM Posted by Andy Fairuz , No comments
Mase mula-mula dengar lagu ni aku tak la nak amek port sangat..bukan pe..melodi lagu ni agak berbeza ngan lagu2 yg biasa kita nyanyi..lagu puisi kan..

kawan aku gman yg slalu nyanyi lagu ni bile pegi camping..di taman negara, sewaktu tunggu untuk prepare dinner..dia nyanyi lagi tapi dengan iringan gitar dimainkan oleh rafi..aku mula dengar bait2 laguni..huh..memang puitis..maksudnye pun mmg best..agak sesuai ngan jiwa aku..berekreasi..live in nature..aku da start suke..balik dari tmn negara..aku usaha cari lagu ni..

bile da jumpe..ape lagi aku hafal n hayati lirik lagu ni..FYI lagu ni dicipta khas untuk mangsa2 gempa bumi,volcano n macam2 lagi bencana la yg berlaku kat negara jiran kita nu..indonesia..memang terbaik..

penyanyi asal..Abiet G Ade..pernah berduet dgn m.nasir mase konsert akar beberapa tahun seblom nie..dan aku penah gak tengok ustaz akhil hayy menyanyikan lagi ni dalam satu ceramahnya..hayati lirik lagu ni dan same2 kita dengarkan..


Berita Kepada Kawan - Abiet G Ade..

Perjalanan ini terasa sangat menyedihkan Sayang, engkau tak duduk di sampingku kawan Banyak cerita yang mestinya kau saksikan Di tanah kering berbatuan
Tubuh ku terguncang di hempas batu jalanan Hati tergetar menampak kering rerumputan Perjalan ini pun seperti jadi saksi Gembala kecil menangis sedih
Kawan coba dengar apa jawabnya Ketika ia ku tanya "Mengapa?" Bapak ibunya telah lama mati Ditelan bencana tanah ini
Sesampainya di laut ku khabarkan semuanya Kepada karang, kepada ombak, kepada matahari Tetapi semua diam, tetapi semua bisu Tinggal aku sendiri terpaku menatap langit
Barangkali di sana ada jawabnya Mengapa di tanahku terjadi bencana
Mungkin Tuhan mulai bosan melihat tingkah kita Yang selalu salah dan bangga dengan dosa-dosa Atau alam mulai enggan bersahabat dengan kita Coba kita bertanya pada rumput yang bergoyang


Get this widget Share Track details
Reactions:

0 idea orang lain:

Post a Comment