Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Pulau Pinang | Sebuah Tugasan


Grup multimedia aku telah menjalankan tugasan yang telah diberikan oleh En Syamsul, pensyarah subjek untuk mengadakan academic visit di TUDM Seberang Perai pada 13 - 15 March 2008 lalu.

Tujuan lawatan ni dibuat adalah untuk melihat dengan lebih dekat bagaimana simulasi mengawal pesawat dijalankan. Bila da tengok tu baru tau bagaimana latihan tersebut dijalankan. Rasa best plak bila tengok diorang kawal pesawat yang telah diprogramkan. lebih best bila kami diberi peluang untuk memasuki pesawat statik yang di pamerkan.

Lawatan ke TUDM hanya mengambil masa separuh hari je. selebihnya dihabiskan dengan ronda2 penang. mase ni lah perjalanan sebenarnya. hehe..meronda penang.. balik pade TUDM tukar baju terus ke penang..tujuan utama..bukit bendera..walaupun aku da taknak naik..tapi folo je la..mase ni la aku menajamkan skill aku buat magic kat orang ramai..huhu..ramai gak yang terkena ngan magic aku..seronok pulak..nampai atas bergambar sakan..berada di atas bukit bendera sampai lepas maghrib..pastu terus ke padang kota lama untuk makan..aku minum je sebab da makan mase kat b.bendera tadi..save sket..hehe..da la makan kat padang kota tu mahal gile..char kuey teow special je RM 8.00..tak ke gile..nasib aku da makan..malam tu berakhir kat situ je..

Perjalanan hari terakhir juga di pulau..beli jeruk..huhu..aku takreti nak shopping2 nih..folo je la..jadi cameraman maklang..hehe..banyak gak gambar aku amek..nnt tgk la hasil2 tangkapan aku..siap da edit lagi..ok..pas setel sume baru bertolak pulang smula ke s.alam..sampai uitm lebih kurang kol 9 malam..

Comments

Popular Posts