Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

LIWAT vs LEWAT

huh..tajuk..ape2 la..2 mende ni sbenarnye sedikit sebanyak mempengaruhi idup aku..2 bende yang berbeza.tapi kedua2nya buat aku berfikir..

huhu..jom tengok 1 per 1..LIWAT..kontrovesi btol skang neh..crite pasal tuduhan yang dikenakan kepada DSAI oleh 'bekas pembantu' katenye..huhu..aku sbenarnye maleh nak amek tau pun..tapi yelah..aku ade mate,ade telinga,ade mulut,dan ade tangan membuatkan aku nak gak tulis pasal mende nih..cerite liwat ni sume org tau..tapi skang ni cite pasal lafaz sumpah yang telah dikeluarkan oleh 'bekas pembantunya' itu..

dari pendengarannya memang takde ape2 masalah..maybe ade sedikit tersasul lafaznye itu..tapi yang membuat kan aku berfikir..betulkah dengan cara sumpah ini dapat membuktikan kesalahan seseorang..sedangkan die yang menuduh..sepatutmya org yg dituduh yang bersumpah tak melakukan kesalahan..tapi bagi DSAI beliau tetap dengan pendirian tidak mahu bersumpah kerana mahu diselesaikan dengan kaedah sebenarnye mengikut islam..

aku ade gak terbaca komen dari ramai orang..kebanyakan kate2 mereka ade benarnya..banyak pertikaian boleh dibuat dalam sumpah tersebut..kenape dibuat sekarang sedangkan sebelum ini hanya duduk menyembunyikan diri je..huh..kebanyakan point yang diberikan oleh 'bekas pembantunya' itu kadang2 agak berbelit..kejap cakap tu kejap cakap ni..aku sendri pun tak paham..membuatkan aku lagi tak percaye ngan die nih..huhu..

pd aku isu sumpah ni memang sengaje diadekan skarang..hanya semata untuk kepentingan pilihanraya yang akan diadakan di permatang pauh 26 ogos ini..

nway slamat mengundi aku ucapkan..undi dengan bijak..ingatlah orang tersayang..

satu lagi perkara LEWAT..mende yang paling aku takut skali..kenapa..sebab aku selalu lewat..huh..aku pun tak tau..emm sememangnye aku taknak lewat..tapi aku pun tak tau..ape punca..banyak mende aku wat skarang jadi lewat..datang klas lewat..janji ngan orang lewat..wat keje lewat siap..lewat anta..camane eh..aku memang nak ubah..teruk sangat aku nih..

tolong aku..selesaikan masalah ni..kalau bley sebelum puase..da jadi cam 1 be'at da huhu..cm 1 kebiasaan plak..mesti lewat..so plzz..sesape yang bace blog ni..aku da ketagih lewat..tolong ubati aku..aku nak jadi cepat..tolong aku..plzzz..

Comments

  1. wahaha..tringat lak kes cousin2 aku anta msg kt aku.."kak tipahh..ckp kt atok..kami 'terliwat' kuar umah.."..kui..kui..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts