Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Salam Eidul Fitri


huh..sangat lama aku tak bersuara..emm..aku gagahkan jugak la diriku untuk berkata-kata pagi ni..cerita yang aku kumpul dari bulan lepas..huh bulan lepas tu..memang lame aku tak bersuara..

apa yang aku nak share ialah kisah aku sepanjang bulan puasa lepas.hasrat untuk mendapakkan tapak untuk berniaga masa bulan puasa akhirnya tercapai bila aku dapat tempat di bazar anggerik de'mara kat anggerik mall..huh..jalan terakhir untuk aku berniaga..emm dengan sewa RM 250 sebulan aku terus grab peluang ni..jual ape blakang kire..modal permulaan memang takde..mane nak cekau..makteh setuju bagi modal buat bayar sewa tapak..aku chaoi ngan latip bertiga setuju untuk jaga tapak tu..kitorang jual kuih raya..makteh nak tambah 1 tapak lagi..kitorang gak jaga..jual baju budak..ok la..tambah lagi jualan..berkonsepkan uptown,tapak tu beroperasi dari jam 9 malam sampai 3 pagi..so lepas buka je kami terus bukak kedai..meniaga sampai 3 pagi..pas tutup kedai terus g sahor..memula tu memang agak suram..maybe orang taktau lagi..tapi lepas 2 minggu alhamdulillah..sambutan agak menggalakkan..

ramai gak kami kenal..aku puas wat free show magic aku..smp ramai antara peniaga kat situ kenal kami dengan magic..huhu..meniaga di bulan puasa ni memang boleh thn hasilnya..boleh la untuk cari makan..tapi bukan senang nak cari duit..walaupun boleh tahan,tapi nak tak nak memang kene tahan ape jugak ujian yang datang..huhu..dan akhirnya..lepas sebulan..hasil yang kami terima alhamdulillah mampu membuatkan kami tersenyum gembira.


ibu: abang, bile nak g tempah baju tu?
aku: emm ye la nnti abg pegi la..

emm..malam raye tak meniaga..ape punye organizer la..malam tu la banyak sales..takpela..atleast bley rehat dimalam raye..esok pepagi raya aku bersiap..baju melayu aku tahun ni sama je warna ngan tahun lepas..coklat..huhu..mmg la..baju tahun lepas aku pakai..baju tahun ni punye..tak dan nak gi tempah..bukan sebab pe..kain sebulan seblom puasa da g beli..tapi malas nak g tempah..last2 kain kemana baju kemana..pakai tahun lepas punye..baju jalan raye pun tak sempat beli..sebok ngan meniaga..



kesah pagi raye tahun ni same ngan tahun2 seblomnye..takde yang laen..yang bezanye cume tahun ni aku gi umah nenek naik kete sendiri..charade aura ku yang berwarna oren myvi tu..kete ayah penoh da..shahira naik ngan aku..sampai umah nenek pun ceritanya sama..cuma tahun ni ramai sket bilangan ahli keluarganya..maklumla..rmai sepupu da kawen..bahagia aku tengok masing2..aku??nnti dulu..huhu..

kesah yang same pada petang raye..balik umah nenek klang..huhu..sampai2 tengok canon eos 450D depan mata tengah dok relaks tepi penjuru dinding umah nenek..apa lagi..aku pun lenjan la kejap sementara paksu takde..die la tuan empunya camera tu..huhu..memang best la kalau ade camera tu..mmg aku impikan untuk ade sebuah SLR milik aku sendiri..

huh..pada aku..raya tahun ni kureng meriah la..taktau ape yang kureng..mungkin perkara sama berlaku tiap tahun..tu yang jadi boring tu..cuma satu yang aku boleh katakan best..pengalaman berniaga bulan puasa membuatkan pagi raye habuan hasil perniagaan aku terima..huhu..dapatla extra duit raya..emm...mintak2 la duit untuk srissb yang aku wat dulu masuk..huhu..makin bertambah duit raye aku..

Comments

Popular Posts