Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Tragedi Oktober

huhu..ni baru betol eksiden..ye..aku eksiden..

lepas balik dari jumpe chaoi,latip,mail kat khulafa, aku balik ikot jalan dalam..niat nak beli topup kat sek 18 tu..mase kat trafik lite 16 aku da terpikir da kalau la brek aku tak makan time ujan cam ni naye..lepas trafik lite tu aku terus meluncur nek kete charade oren ku..huhujalan kat situ lengang..takde kete..lepas je shell sek 17, pada kelajuan lebih kurang 60 km/j tiba2 aku ternampak jalan dihadapan aku naik air..bukan lopak..tapi kesemua jalan dinaiki air.aku brek..huh..memang tak makan..jalan basah..aku menggelunsur ke depan yang mane ade selekoh sket didepan tu..aku pusing stereng ke kanan,sebab selekoh tu kekanan..tak makan jugak..kete terus meluncur terus kedepan.seketika kemudian tetiba kete aku mula ikut arah pusingan tayar kekanan..aku tak dapat buat ape2..terus langgar divider jalan..aku tercampak kedepan..kepala ku terhantuk pada cermin depan..abis sume cermin pecah akibat hantukan tu..kete aku terberhenti bila terlanggar tiang lampu..kalau takde tiang lampu tu aku da tercampak kedepan dan menanti di depan ade lori besar..aku berdiri dari dalam kete dengan kepala terkeluar ikut tingkap depan..

kepala aku berdarah..bukan darah menitik..tapi darah mengalir..macam air paip..memang takleh tahan lagi darah tu..aku just biarkan ia mengalir..penuh muka berlumuran darah..dengan tangan penuh darah, aku capai henpon dalam poket suar aku terus call ibu..ibu tak angkat..huhu..kejap pastu ibu call balik..

ibu: elo..
aku: bu, abang eksiden..
ibu: ya allah..
aku: kepala berdarah
ibu: ya allah..awak kat mane?
aku: sebelom shell sek 17..datang cepat..

setiap orang yang lalu aku panggil mintak tolong..adela beberapa orang yang tolong kuar kan aku..kaca memang takley cakap la..penoh dalam kete ngan darah aku..kalau tengok pada darah aku..macam takde harapan..mase nak kuar kete tu aku capai kain serban yang ade dalam kete tu balut kepalaku yang berlumuran darah..aku dok tepi jalan..aku call chaoi plak..bitau yang aku eksiden..

lebey kurang 10 minit pastu ibu datang ngan ayah..ibu kuar ngn ayah dari kete dalam keadaan cemas..terus aku masuk kete nak gi klinik..






dalam kete nak g klinik..baru pas eksiden ni..

sampai klinik..doktor takley nak wat pe..lepas bukak je balut serban aku tu terus aku rase nak pengsan..tapi aku kuatkan diri aku..tahan supaya tak pengsan..terus doktor balut pale aku ngan bandage..doktor kat klinik tu tak ley nak buat..die soh ke demc..



lepas kuar dari klinik

so aku terus ke demc..sampai sane terus nurse tu siapkan aku..hehe..bersihkan s
egala darah yang melekat kat tubuh badan aku ni..lepas bersih sume barulah doktor mulakan kerjanya untuk mengerjakan kepala aku..tapi setelah balu dikepalaku dibuka, huh..'deep..deep' kate doktor..di balutnye kembali kepalaku doktor bitau kalau nak wat gak kat demc kene ade RM3000++ dalam tangan..huhu..mane nak cari..emm..nak taknak kene gi hospital gak..aku gi hospital universiti..kt pj..ambulan pun datang..terus dibawaknye aku ke hosp univ..

dalam ambulan

lebey kurang kol 3 lebey..aku sampai di bhgian kecemasan hosp univ..sampai sane terus diambilnye darah aku..tunggu lame gak..sampai pale aku ni rase berat..pening sangat..dibawaknye pulak ke bilik x-ray untuk di scan nye pale otak aku ni..emm..semuanya ok..takde yang crack..

lebey kurang kol 5.30 pagi baru aku di tolak ke bilik jahit..huhu..doktor pompuan yang merawat malam tu memulakan kerjanya..comei lak tu..huhu..lepas dibukanya nya balutan..darah masih lagi mengalir..banyak plak tu..untuk mengurangkan rase sakit..doktor bius kpala aku ni..huh..dia punya saket..tak hengat..aku tahan kan aje..agak2 aku la..4 kali kot di biusnya kpale aku ni..lepas lebeh kurang 20 saat rase kebas mule rase kat kpale ni..tak rase pe2 pun bile doktor tu usik tempat yg cedera tu..emm..

'huh..luka kat kpale awak ni tak cantek la..',doktor
'hah..tak cantek?luka pun ade cantek tak cantek ke?', aku
'ye la..tak lawa kalau nak jahit..tapi saye jahit gak la mane yang boley',doktor

dijahit nye kpala aku yang terkoyak ni satu persatu..


'tik' benang pertama dipotong..'satu'..aku mengira.
'tik' benag kedua pulak..'dua'..aku sambung mengira.
tik..tik..dan tik sehinggalah ke benang ke 11..huhu..
sebelas jahitan aku terima..dan hasilnya


11 jahitan

setelah bertarung nyawa

aku kuar dari bilik tu kol 6 lebey..terus ayah aku datang amek aku untuk dibawak balik..dan untuk ari tu aku cuti..seminggu gak la aku cuti..huhu..

Comments

  1. bagus2..
    len kali bwk kete laju2 lagi yek lepas hujan..

    =p

    ReplyDelete
  2. huhu..alhamdulillah apa2pn nd selamat

    ReplyDelete
  3. huhu..
    ko ni.Alhmdulillah, ALLAH pnjgkn umor...
    pasni insaf la sikit..
    pki tali pinggang keledar..
    huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts