Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi.

Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel.

Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya memandang…

perancangan gagal

rancang dengan apa yang ada di tangan..
bukan yang kita angan-angankan..

aku baru balik dari utara.untuk mengembangkan sayap emall ku kat sana.tapi perancangan yang dibuat gagal..

perancangan ke utara dibuat oleh ijat sebab nak closing member die kat kedah sane..aku memang kalau nak di ikutkan taknak pergi.sebab paling utama adalah keadaan ekonomi yang tengah sesak ni..tapi chaoi beria-ia nak folo..aku jadi serba salah..kalau tak ikut kang nanti nampak cam tak nak bagi komitmen.kalau ikut kang ekonomi tak mengizinkan..chaoi tetap nak aku folo sekali sebab katanya ada sikit duit wat part time aritu..aku pun folo je..

gagal merancang, rancang kegagalan..

sampai di sana dah malam n malam tu takde ape program melainkan makan n sempat closing member ijat kejap..balik terus tido.keesokan harinya ijat kene setelkan kerjanya kat ikm. katanya sekejap je..then kitorang ambil keputusn untuk stay di rumah(umh member ijat) sahaja.tapi sekejap yang dijanjikan sampai pukul 4 petang..kejap mende nye tu..ni la akibat bila tak merancang..lepas pukul 4 kitorang gerak ke kulim.untuk closing fizah member kitorang mase panjat gunung ritu.tapi rasanya macam gagal.sebab apa?pada aku aku kurang bersetuju bila chaoi tak bukak langsung cerita pasal mgm dalam emall..kata nak twist kepala otak si fizah tu.tapi tak bukak cerita langsung..camane nak twist..

balik dari kulim da ujan..lebat..terus ke sg petani..lepak mamak..taktau hala tuju..sampai tgh malam..terus balik umah..

ekonomi semakin meleset..

perancangan perlu diperhati
agar tertib, rapi dan teliti..
matlamat dan caranya selari
masa pun harus diambil kira..

keesokan harinya..rabu 8 julai 09..aku ingatkan balik arini..tapi tak..arini pergi alor star plak.closing member jet..tu pun lepas kol 2 baru gerak dari s.p.sebelum tu closing member ijat.yang ni aku nampak sket sinar untuk join.tapi still lom ada cash..insyaallah ada potinsi untuk join..sampai alor star da kol 4..aku tak join closing petang tu.sebab aku sdikit down sebab perancangan da nampak semakin tak menjadi.

malam tu balik semula ke s.p dengan harapan untuk dapat closing cash member ijat pg tadi.lepas tunggu die tutup kedai, dia tak dapat nak bagi cash lagi sebab terlalu letih untuk dengar stratergi terbaru d'one.hancur harapan..perancangan sekali lagi tak menjadi.balik tu semua buntu.

modal gerak semakin habis..perancangn untuk esok ke ipoh semakin gelap..akhirnya kami mengambil keputusan untuk terus pulang ke s.alam tetapi singgah di kampar untuk tukar kenderaan..dari perdana turbo yang makan minyak ke vios yang save minyak..hanya itulah sahaja harapan yang tinggal..

dalam perjalanan ke kampar ikut jalan dalam..sekali lagi dugaan tiba..kami di uji sekali lagi apabila perdana yang ketika itu dipandu oleh chaoi tiba-tiba pecah tayarnya..jam ketika itu pukul 2 pagi..berhenti di sebuah surau kampung untuk menukar tayar..dalam kol 3 semuanya selesai..kami meneruskan perjalanan.sampai di kampar jam 5 pagi..subuh terus disitu..lepas subuh ambil mase sket untuk berehat dan tidur.lebih kurang jam 10 pagi setelah perdana di tukar dengan vios kami meneruskan perjalanan dengan vios terus ke s.alam..

dan akhirnya tiba s.alam jam 3 petang..

Comments

  1. Belajarlah daripada pengalaman.
    "kegagalan sebenar adalah kegagalan kita untuk mewrancang

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts