Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Andy Fairuz report duty @ HeiTech Padu Berhad

Tanggal seluar dan baju..eheh..silap..tanggal 7 April 2011..khamis jam 9 pagi bertempat di Menara Heitech Village aku melapor diri sebagai software developer di heitech padu..perjalanan bermula seawal jam 740 pg dengan menaiki komuter menju terus ke stesyen subang..sempat breakfast kat s.alam td..sampai subang dalam kol 8..terus naek bas mini utk ke usj sane..sampai sane lebih kurang jam 9.00 pagi..terus ke tgkt 2 HieTech i-solution..kat situ aku lapor diri..sampai je kat opis tu..kene isi borang itu ini..macam2 la..dapat seat seblah dak pompuan ni..dak baru gak..da stgh bulan masuk keje..sebalah lagi 1 ni plak ade orang katenye..tapi sehari sntuk tade pun orgnye..kene keje luar kot..


so sepanjang aku di tempat baru tade la ape sangat yang perlu aku fikirkan..kejap tu aku di kenalkan ngan bos2 aku..bukan la bos..tapi org yang patut aku report kalau ade pape..so die bagi aku on pc n cari few things yang berkaitan ngan keje aku nanti kat internet..aku pun dok gugel la mende2 yang die soh cari tu..boley la tau sket2..tapi aku stil meraba2 ni..ye la tak nampak lagi keje camne yang aku kene wat kat sini..so stakat ni aku dok depan pc ni dok menggugel je la keje aku..nak fb kang tak elok lak nampaknye..baru mule masuk keje dak ngulor kat fb..


lunch..kuar makan nagn brader2 yang da lame kat sini..gi makan kat summit..skali makan mcd la plak..huhu..makan paling mura je..mc chicken je..nak balik ofis d ujan lebat..pusing2 lagi dalam summit tu..huhu..syok btol keje camni..haha..dalam kol 3 camtu baru balik ofis..haha..balik tu agak bosan sket..ngantuk gle..gi nek tgkt 13 jap..solat..huhu..tinggi tu..pastu baru segar sket mate ni..gugel punye gugel..sedar da kol 6..huhu..balik la keje..hehe..indah nye idup..kalau aku kat cmpny lame..sampai ke ujung tyme keje pun bz agi..haha..


so pulang seperti biase..eceh biase la sangat..nek bas..elok sampai bustop dpn summit tu bas pun sampai..penuh gak bas..tapi kejap tu da kosong..dapat duduk..terus sampai komuter subang..elok je pas beli tket tunggu tak sampai 5 minit..tren pun sampai..masuk tren terus dapat seat..bagus tol..hehe..terus sampai shah alam..dan dengan gembiranya terus ke kereta..sebab park kete kat sne..tapi yang bangang bin bengong nye bile sampai kat kete nampak sepucuk surat dari polis di raja malaysia..bodoh btol..kene saman..tmpt parking kat luar tu pun nak saman ke..tade keje agaknye polis ni..kesalahan menghalang jalan..kepala mangkuk polis tu agaknye..halang apenye tah..tepi jalan kot..bukan ade kete lalu pun tepi jalan..BODOH!!!..balik tu memang aku maki abis2an.siap sumpah lagi..perut ko kembong wahai polis...langsung kene benti keje polis..serius aku sumpah ko..huhu..


huhu..so far keje baru ni aku tak dapat gambaran lagi camne..cume aku ase lebih selesa skarang sebab ofis da baru..ofis besar..haha..kat usj..jauh sket..merasa la gi keje sket..hehe..harap2 keje baru ni ok la untuk aku..

Comments

Popular Posts