Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

entah..

entri sesaje aku nak taip..bile xde idea tapi rajin nak menaep..so aku letakkan saje tajuknye entah....hmm..entahlah..tatau nak kate ape..

ho ye..bulan lepas langsung xde entri kan..bizi..atau sebok..banyak keje..skarang pulak aku da start balik buat program..da kembali menjadi developer aka programmer..da start balik bukak coding java..huhu..tu yang agak bizi tu..dah lame tak usik mende alah tu..sebelum ni dok concentrate kat portal..dok buat joomla..skarang da kene fokus kat java pulak..da ade keje yang di assign kepada aku utk aku siapkan..so aku kene siapkan..bertungkus lumus lah aku..
ni la java programming namo eh..

hmm..ape lagi??ho ye..skarang ni jugak aku dok sibuk nak mencari rumah..rancang2 nye nak cari rumah yang ok untuk dijadikan aset..so mungkin boleh invest utk beli rumah lagi besar lak nanti..so kesahnye aritu aku ngan cousin aku yakni shasha..gi tgk apartment baru naik kat sek 25 shah alam..harga RM218K..agak murah jugak jika nak dibandingkan kat tempat lain dengan keluasan 971sf..plan nak rumah tu dah lame..cume ade hari tu aku ngn die g tgk show room...g tgk rumah contoh..dan akhirnya shahsha sign..aku??deposit x cukup..aku try mintak kat makteh..tapi dukacita makteh x boleh nak depositkan.huhu..shasha je la yang amek..sedeyh..

apartment damai sek 25 shah alam

so skarang ni aku masih mencari rumah2 yang best2..yang murah..range harge dalam 250k ke 300k..so kalau ade sesape ade kawan2..agen rumah ni..boleh la cari2 kan ye..

rumusan bulan lepas tu je la kot..tade ape dah la.hmmm...ouh ye...ade lagi..bulan lepas g bercuti..g bukit merah..hehe..lame x g tu..so 3 family kitorg decide utk pegi bercuti kat sane..so far enjoy..abis jugak mase cuti tu..heheh..tapi nak last day tu jadi perkara yang x di jangka..one of family member kene shock ape taf..allergic katenye..tetiba sesak nafas..n malam tu terus dikejarkan ke hospital taiping..n malam tu jugaklah dibawa dengan ambulance terus ke s.alam..demc..n kitorang yang plan nak balik the next day pulak terpaksa tangguhkan perjalanan di ipoh bila highway utara selatan jam teruk..20kmh..bile nak sampai..the next day pulak baru balik..terpaksalah aku amek EL..
Bermesra ngn parrot..sapo tah namo eh..

Boomerang..cuak siot..percubaan berani mati..buat peace..

aku..adik aku..adik aku..kezen aku..dan makcik aku..

emm..so stakat tu je lah kot..cerita bulan lepas..bulan ni punye stori nanti aku update..mungkin ade story yang lagi best..huhu..see u then...

salamm..

Comments

Popular Posts