Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Mengerjakan Laman Rumah

duduk rumah memang xtau dah nak buat ape..asal wiken je mesti keluar..asal wiken je ade je halnye..asal wiken je mesti bz..so beberapa minggu lepas aku membizikan diri aku dengan mengerjakan rumah aku..

rumah baru..hehe..actually bukan la rumah baru..rumah baru pindah sbenarnye..aku start dok situ bulan 9 ritu...dalam beberapa bulan tu beberapa kali gak aku membersihkan rumput kat depan rumah tu..ade la laman sekangkang kera..setiap bulan mesti naik tinggi rumput..yang kucing pulak pantang namk port baik mesti nak berak kat situ..da jadi satu kerja pulak utk aku bersihkan..

akibat dari itu..hehe..aku pun merajinkan diri aku..pegi nursery..beli ape yang patut utk aku usahakan laman rumah aku tu...pepagi da keluar..selepas sarapan..terus cari bahan..dah hasilnya adalah..

beberapa barang yang sempat aku dapatkan..
antara barang yang sempat aku cari adalah rumput, batu2 kecil dan besar, pasir, plate batu bulat tu..dan beberapa barangan lain sepertu tanah dan pasu bunga..

ok..masa beli tu mmg tak tau ape..main belasah je..so biasalah..tersilap beli..bukan la silap ape pun..mintak kat bangla kedai tu nak rumput..dia tanye nak japanese punya ka... philipine punya..japanese punya RM6 sekeping..philipine punya RM1.50 sekeping..tapi japanese punya lagi bagus..aku pun yang taktau pape..dengar bagus je..ok la amek japanese..huhu..amek sepuluh keping (tu pun x cukup)huhu..da RM60 da tu..batu lagi..pasir lagi..so semua skali abis dalam RM150..huhu..sebab nak bagus..kene la bayar mahal..rupenye yg philipine punye pun da cukup ok da..lagi la murah..huhu..hmmm..da terbeli nak wat camane kan..

so balik umah apa lagi..mulakan operasi la..mula dengan bersihkan segala rumput..berak kucing sume..dan kemudian ratakan pasir..dan hasilnya..

berjaya meratakan pasir..
setelah meratakan pasir..mulalah memikir untuk mencorakkan laman rumah yang sekangkang kera ni..letak la plate batu bulat tu..macam2 cara aku try..seteleh xtau da nak buat camane..ejas punya ejas..maka inilah yang terjadi pada laman rumah yang kecil lagi comel ni..

siap susun semua..

amacam..ok x??
haa...tu la hasilnya...ok x??hehe..senarnye ade lagi ruang kat belah ujung tu..x cukup rumput..hihi..nak beli lagi mahal..xpe la..nanti ejas lainpikir camne plak nak buat dengan ruang kosong tu..so setiap pagi kene lah siram air kat rumput tu agar ia kelihatan hijau..hihi..tiap2 pagi ibu lah yang tolong siramkan..so dalam beberapa minggu nnt tgk la hasilnya..ni minggu ni maybe nak ejas sket lagi..

setelah mengejas laman rumah..terasa seperti nak buat diy pak..hehe..nk try buat para kecik nak letak dalam bilik..menggunakan tinggalan alas katil yang dah tak pakai..aku leraikan 1 per satu..maka..

ni kayu katil..
aku pun terai la potong kayu2 tu..ejas sket lbih kurang..pikirkan cara nak menyusuk kayu tu supaya jadi sekeping alas...maka terjadilah seperti ini..

siap satu lapisan..
haa..lapisan ni mungkin boleh jadi lapisan atas..kene ade satu lapisan lagi untuk lapisan bawah pulak..lepas tu baru buat kaki dia..emm..x siap lagi..nnt da siap aku story ye..

hehe..cukup staka ni aku kongsikan story aku bila dok umah..hihi..nnt ade aktivity lagi aku share lagi..

Comments

Popular Posts