Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Duo Magic

huh..Magic..atau silap mata..sejak akhir2 ni dan jadi hobi aku dengan sorang member rapat aku, Chaoi..tak tau la kene rasuk ape..best plak bile dapat tau macam2 trick utk buat magic ni..skrg ni aku dok training nak improvekan lagi skill magic aku dan mempelbagaikan lagi jenis silap mata yg aku ade..

emm..tak berguru ngan sesape pun..cume rajin mencari bahan rujukan,buku,internet,tv..emm..bile da tau sket pasal trick2 magic ni..kami mule mentafsir bagaimana trick tu di lakukan..kengkadang tu trick tu da tau..tapi skill nak buat tu takde..so latihan kene ade..

banyak org aku jumpe..ade yang suka bila kitorang entertain diorang dengan magic ni..dan ade gak yang ambik tak endah je..maklumla..percubaan awal buat dengan member2 je..so diorang pikir yg kite ni just buat trick yang ntah pape ntah..but then once kitorang da tunjuk kat diorang..baru tekejut..

banyak jugak pendapat aku dengar..dan salah satu nye kate yang die tak suke magic ni sebab rase seperti diperbodohkan..so kalau camtu..badut sarkis tu pun memperbodohkan org lain la..huh..bile dilihat balik persembahan silap mata ni sbenarnye salah satu dari agen penghibur yang mampu membuat org terhibur..kenapa perlu rasa diperbodohkan..kemahiran mempersembahkan silap mata adalah satu skill yang tak sume org ade..so..sape yang minat..bley blaja dan kemahiran mempersembahkan silap mata anda mampu sampai ke tahap yang boleh menghiburkan orang..





Kemahiran aku skang..

Comments

Popular Posts