Followers

Tuesday, February 26, 2008

Marilah mari..pergi mengundi...

2/26/2008 05:28:00 PM Posted by Andy Fairuz 2 comments
Tanggal 8 mac 2008..seluruh rakyat Malaysia yang layak akan menunaikan tanggungjawab negara iaitu mengundi. Kepada sesiapa yang layak tu diharapkan membuat pilihan yang tepat. undilah calon yang betul2 layak untuk memegang tanggungjawab sebagai pemimpin..kerana merekalah yang akan mencorak kemajuan negara di masa akan datang..

Demam pilihanraya kini mula dirasai di setiap pelusuk tanah air..kat tempat aku skang pun da nampak dah perang poster semakin hebat.sekelompok kawasan ni bersepah poster BN..sekelompok kawasan ni plak bersepah bendera PAS dan KeADILan..dan ade sekelompok kecil kawasan lagi dengan beberapa poster dan bendera pembangkang yg lain..tiap2 hari aku balik malam, nampak la sekumpulan penyokong2 parti berkenaan bertungkus lumus menaikkan poster dan bendera parti masing2..emm..perang, perang jugak..jgn tak mgundi sudah..

ape yang penting undi tetap undi..tak kira lah apa pilihan kita..jangan ade yang perang btol2 suda..bagi mereka yang menang, jalankanlah tanggungjawab anda sebagai seorang pemimpin yang adil dan bertanggungjawab yang sentiasa mendengar suara rakyat..bukan menghancurkan rakyat..bagi yang kalah,jangan pula melenting tak tentu pasal..anda masih lagi boleh berbakti pada negara..anda masih boleh menjadi pemimpin yang mendengar suara rakyat..jangan jadikan negara ini sebagai medan tempur sesama kita..

huh..bagi aku..undi adalah rahsia..
undilah dengan bijak..selamat mengundi
Reactions:

2 comments:

  1. uit!
    awak g ngundi ke ari tuh??
    asal tak jumpe??
    ngundi kat ne eh??
    seri iskandar ke??
    hehhheeee....
    =p

    ReplyDelete
  2. taklah..
    klau ngundi pun kt shah alam la..
    awk ngundi mane..??

    ReplyDelete