Followers

Tuesday, February 17, 2009

bila peluang di depan mata

2/17/2009 12:57:00 AM Posted by Andy Fairuz 2 comments
kisah ini sekadar hikayat dulu kala..
ada seorang tua..kuat ibadah..solat tak tinggal..zikir tak putus..

satu hari kampungnya dilanda banjir..
air naik paras lutut..org kampung datang bagi bantuan..

"Pakcik, jom keluar kampung..kampung kita dilanda banjir"
"takpa..aku kuat ibadat..tuhan pasti tolong aku.."

air naik lagi paras dada..org kampung datang naik sampan bagi bantuan..

"Pakcik, jom keluar kampung..kampung kita dilanda banjir,nnt tenggelam"
"takpa..aku kuat ibadat..tuhan pasti tolong aku.."

air naik sampai bumbung..org kampung datang naik helikopter bagi bantuan..

"Pakcik, jom keluar kampung..kampung kita dilanda banjir,nnt tenggelam"
"takpa..aku kuat ibadat..tuhan pasti tolong aku.."

nak jadi cerita..org tua td mati lemas dalam banjir tersebut..dan rohnya diangkat bertemu tuhan..

die tanye kpd tuhan..
"ya tuhanku, kenapa engkau tak tolong aku sedangkan aku sentiasa beribadat kepada mu?"

tuhan jawab..
"bermacam2 bantuan aku bagi..dari yang berjalan, yang naik sampan..yang naik helikopter..semuanya engkau tolak..itu semua bantuan ku"

.......................................................................................................................................

fikir-fikirkan..bila peluang datang depan mata..peluang datang hanya sekali..
Reactions:

2 comments:

  1. kisah nie sangat berguna utk aku -yang salu harapkan bantuan dariNya..bantuan miracle.. -_-

    ReplyDelete
  2. ada sorang pakcik lagi berkata...

    "tak pa la.. sepuloh ribu sebulan... tak pa la.. "

    pakcik tu ada kat terengganu sekarang...

    ReplyDelete