Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Travelog - Santai Krabi XPAC 14 - 16 September 2013 (Part 4)

okeh..bersambung kita di bahagian ke 4..

16 September 2013

hari ini adalah hari terakhir kami..hari terakhir kami berada di Krabi dan jugak di Thailand. Perjalanan hari ini agak panjang..so kami bermula lebih awal. Seawal jam 830 pagi waktu Thailand kami semua telahpun bersiap sedia..barang2 telahpun di pack..segala souvenir yang dibeli telah pun di pack jugak..sebelum kami check-out..sempat jugak bersarapan pagi tu di chalet..perjalanan agak lama harini..so kami makan dulu..

sebelom balik..breakfast dulu..
last gambar sebelum meninggalkan Thai Villa
 Perjalanan balik kami bermula..terus meninggalkan pekan Aonang dan seterusnya wilayah Krabi. Perjalan kami terus ke wilayah Songkhla. dimana terdapatnya pusat pentadbiran bagi wilayah itu. Di Songkhla memang tak sah jika tidak bergambar dengan patung mermaid di tepi pandai tu..

ni la patung mermaid di Songkhla tu..
Amek gambar dulu..
Semangat Hari Malaysia 16 Septmber..
melayan mermaid..
setelah puas bergambar dan makan aiskrim..perjalanan diteruskan ke kota Hatyai..tujuannya hanya satu Shopping!!!..hehe..sampai je hatyai terus cari restoran halal di sana..makan..betul2 di tengah bandar Hatyai..kami singgah makan di Restoran Hamid..makanannya tak jauh beza ngan makanan kat malaysia..ade nasi goreng kampung..nasi paprik..tomyam..macam2 lagi la..harga pun boleh tahan laa..masih boleh diterima lagi laa..

Singgah solat dulu di sebuah surau di Hatyai..
menunggu makan..lapoorr..
order makan dulu..
makan jari je..lapor sangat..
pikir nak makan ape??
brader amek order tu pun pakai baju same..
ape ke  hey nye yop..
lapor betui ghopenye..
order la cek oii..
tapa kenyang dah..hehe
dating berdua je ke..
orait..setelll..
licinn..
nin diaa...salah satu restoran halal kat hatyai tu..
Lepas makan..aktiviti terakhir sebelum pulang ke Malaysia..yeaa..Shopping timeee!!!..masing2 berpecah ngn grup masing2..macam2 yang dapat..dari tshirt sampai ke keychain..macam2 jenis ade..

khaulah jugak nak shopping..
cuba..jangan x cuba..
pilih jangan x pilih..
cari..jangan x cari..
siot..amek gambar ngan awek shampoo..
Fy berehat sebentar..minum air..nice shot by RJ..
 Setelah semua selesai membeli belah..siap dengan barangan masing2..semua peserta berkumpul di untuk menaiki bas.. kami menaiki bas Super VIP..bas Konsortium 2 tingkat..memang VIP bas ni..bayangkan dalam bas ade plug..hehe..boleh cas hp..pastu dapat selimut sorang satu..huhu..

duk tingkat atas la der...hehe..
 lebih kurang jam 8 malam kami bertolak dari hatyai..terus keluar dari thailand..keluar ikut bukit kayu hitam..check passport kat sane..then terus ke changloon utk makan malam plak..sempat layan char kuey teow dulu kat blakang restoran mamak kat sane..hehe..

lepastu..naik bas..terus x sedar ape dah..hehe..bangun2 je da sampai kl..smpai kl lebih kurang pukul 5 pagi..semua muka kepenatan..kami pihak urusetia bagi brief sket..cakap terima kasih..then semua pulang ke rumah masing2..

kepada sesiapa yang baca entry ni..dan anda berminat utk buat program ke thailand..boleh hubungi saya..kita boleh create event utk anda..pada harga istimewa..okeh..

kita jumpa lagi dalam entry yang lain plak eh..

wassalaam...



Comments

Popular Posts