Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Travelog - Santai Krabi XPAC 14 - 16 September 2013 (Part 3)

bersambung part 3 pulak..

15 September 2013

di hari ketiga..perjalanan hari ini adalah full day dengan aktiviti..aktiviti ape ye..hari ni kita bermain dengan air..full day trip 4 island di sekitar Aonang, Krabi..disini lah kita boleh tgk tmpat paling famous kat krabi ni iaitu Poda Island..

pagi tu kami pihak urusetia..g keluar cari breakfast dulu..di warung2 berhampiran..not bad  jugak makanan sarapan pagi kat sini..di thailand xde nasi lemak or roti canai ke ape..tapi diorang makan nasi..nasi yang agak berat jugak la..dengan lauk ayam..sedaapp..

lepas semua da selesai breakfast..masing2 bersiap utk aktiviti hari tu..iaitu island hopping..kami dibawa ke pantai dengan sebuah lori kecil..dan terus menaiki long tail boat..
bersiap menuju ke pantai..

ok nak sampai dah..

lepak dulu semetara tunggu boat..

ok jom..boat da ready..
orait..masuk boat sume..
aku, zack, chaoi..
ni boat aku..ade 18 orang..
menikmati keindahan laut..
chaoi si pelakon..cover muke...ade shooting nnt..
menunggu boat..
ni boat satu lagi..

tapa yg kuat..
jom kita ke pulau..
ok..4 island yang  kitorang lawati adalah..poda island (land mark krabi laa...), chicken island (snorkerling), tup island (island yg bersambung) dan phra nang..ataupun railay beach..so..jom kite layan gambar..
tapa @ poda island

this is poda
the guys with poda island
snorkerling at chicken island
tup island
chaoi on the move
apek..poda..
me..tiruk @ phra nang
sume keletihan..masih di tup island
si chomel khaulah..one and only kids..
snorkerling@ chicken island
tgk kejernihan air laut dia..
chot..tu lengan ke batang pinang..hehe..
masuk boat rehat..
dont sangka clear wata no ikan..
bertafakur sebentar..
clean and clear
follow that fish..
this is chicken island..
and here we snorkel..
baris sedia..
XPAC @ Poda Island
gentleman..
maybe next tyme gman..
ok this tyme mmg kena..
chaoi signature move
bermain air di poda
semua kene paksa buat gentleman..
clear view of chicken island..
see that coral??
awesome..beware of land
happy at tup island
phranang..


gadis xpac
we r xpac..
tafakur di phranang..
pikir strategy..

setelah penah mengharungi aktiviti pulau hari ni..semua nampak nye puas ati..sampai je kat chalet..sambung main air kat swimming pool pula..layan..sori..gambar kat pool xde plak..masing2 sibuk main air..hehe..

then malam tu ade makan2 sket..plannye nak buat bbq..tapi pihak pengurusan chalet x membenarkan ade sebarang pembakaran di kawasan chalet..maka kami urusetia terpaksa tukar plan..beli sahaja makanan..tapi still konsep bbq..hehe..beli keli bakar..roasted chicken..tambah plak dengan somtam..makanan popular thailand..macam2 lagi la..so far makan malam tu mmg terbaik..

besar2 ikan..mau x terbaik..
ayam pun nampak sedap kn..
ready utk makaannnn..
makan..makan.
lepas makan..kita nyanyi2 duluuu..
karok tyme..sebelum keluar pekan aonang..
lepas makan tu,...lepak2 nyanyi2 dulu..layan lagu yang dimainkan oleh apek dan rakan2..sebelom keluar berjalan2 di Aonang town..malam ni last night kat krabi..so semua nak habiskan masa kat town..

malam tu kitorang sume lepak kat satu reggae bar..layan lagu reggae..santai2..nyanyi..sempat jugak apek and the gang perform bersama kumpulan thai kat sane..

roots rock reggae bar..
budak thai ni tunjuk skill..kecik2 lagi da terer..
layan...
layan lagu..terbaik.
sharpshooters bersama band thai ni perform..suare die best..terbaik..
terbaik apek n the gang..u ohsemm..

so..malam tu sume layan..selebihnya adalah aktiviti bebas..masing2 shopping..jalan2 amek gambar..pegi masaj..makan2..tengak pantai..macam2 lagi la..apepun malam tu sume happy walaupun siang tadi penat main air..

sampai hotel..ade yg flat terus..ade yang enjoy lagi..sembang2..nyanyi2..macam2 la..
dan semua happy..so selamat malam..esok da nak balik..

to be cont..

Part 4






Comments

Popular Posts