Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Blog dan lelaki..


Bila bicara soal dunia blog ni orang mungkin beranggapan seseorang tu ada keunikannya tersendiri..dia bebas bersuara..bebas melontarkan idea..bebas untuk berkata apa sekalipun..walaupun di dunia nyata kadang-kadang merekalah yang paling bisu sekali..then melalui blog ni lah kita boleh tau ape yang tersirat dalam kepala otak mereka ni..

Di dalam dunia yang bergerak pantas skarang ni..semua atas talian je..huhu..online..segalanya online..nak cari resepi..gugel..nak kawen..gugel..nak cari awek/balak..gugel..i mean..online la kan..fb/twitter/insta..macam2 lagi la..apa lagi??nak exam..gugel..nak cari jalan..gugel..nak meeting..nak dating..nak something..semua online..dan semakin banyak yang mencari maka semakin banyak la yang dikongsikan kat online ni..ada saja fb page yang bagi offer jualan barangan terbaru..baju baru..macam2 la..x kurang jugak kongsikan cerita artis tu..artis ni..kat laman2 blog hiburan..ada jugak yang kongsikan perjalanan  cerita kisah perkahwinan mereka melalui blog personal mereka..dari mula kenal..sampai dah beranak pinak..banyak yang dikongsikan..orang yang blaja ekonomi akan cakap..bila ada demand maka adalah supply..betul x??

ok..aku telah pun berkecimpung dalam dunia blog ni lama dah..x ingat la pulak bila kan..tapi lama dah...tapi aku bukan seorang blogger tegar..kalau dulu nak kata rajin tu x la jugak..tapi tiap-tiap bulan tu boleh la nak adakan atleast 1 post..dan semakin lama semakin tak ber'update'..alasannya..macam biasa lah..bizi..malas..xde idea..huhu..skarang ni pulak disaat aku menulis ni..datanglah pulak kerjinannya..hehe..



sekian lama menceburi dunia blog ni aku perhatikan semakin lama semakin banyak blog-blog baru muncul..blog hiburan mahupun blog personal ni..aku xnak sentuh bab blog hiburan ni..sebab memang mereka mempunyai target reader mereka tersendiri..yang aku nak cerita sini adalah blog-blog peribadi ni..semaki ramai dikalangan rakyat Malaysia ni rajin menaip..menulis..dan melontar idea..dan kebanyakannya datang dari golongan kaum hawa..golongan wanita..perempuan..gadis..dan seumpamanya..jarag sekali kita lihat blogger lelaki..bukan xda..tapi amat kurang..

kalaupun ada blogger lelaki..jarang sekali yang berkongsikan kisah peribadi mereka..hehe..of course la kan..lelaki..berbeza dengan blogger perempuan ni..kebanyakan nya akan berkongsi cerita peribadi mereka.. arini jalan tersepak batu..pagi tadi selipar putus..semalam pipi tumbuh jerawat..camtu la lebih kurang..tapi bagi seorang blogger lelaki lain la sket..bukan xda...ada jugak yang camtu..aku pun kadang-kadang berkongsi cerita-cerita yang macam tu..tapi kebanyakan akan bercerita tentang pandangan dari kaca mata mereka sendiri..apa idea mereka..apa isi hati mereka..contohnya..emm..macam apa eh..haa..macam post aku ni..ni adalah pandangan aku..tentang blog dan kaitannya dengan seorang lelaki..

pada pandangan aku..bila aku bercerita tentang topik sebegini..aku nak jugak tau pandangan mereka diluar sana yang baca blog aku ni..tapi ni adalah pandangan aku..dan perkongsian sebegini pada aku boleh buatkan kita lebih berfikir..memang tak dinafikan la kenapa perempuan suka akan cerita macam aku katakan td kn..well u know girls..gosip sane..gosip sini..cerita sana..cerita sini..but no big deal la kan..its up to them..sukati diorang la nak cerita apa pun..atleast mereka boleh share cerita yang mungkin ada manfaat kepada orang lain..bagus jugak sebenarnya..



oklah..kepada semua blogger yang baca blog aku ni..selamat berblog..jangan malu utk kongsikan apa yang sepatutnya anda kongsikan dalam blog anda..jangan segan untuk luahkan idea..

p/s:sebenarnya aku tercari-cari jugak..topik apa yang orang lelaki tulis untuk post dalam blog mereka..apa yang mereka bualkan..apa yang mereka kongsikan..

Comments

Popular Posts