Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Travelog - Santai Krabi XPAC 14 - 16 September 2013 (Part 2)

Cont..

14 September 2013

Pagi ini bermula dari dalam tren..bunyi bising penumpang yang keluar masuk tren buat aku terjaga..bangun pagi..gosok gigi..cuci muka..dannn..makan..hehe..bekalan Burger King smalam masih ade..hehe..jimat beb..yang lain dah kehulu-kehilir dalam tren..xsabar agaknye nak enjoy trip ni..hehe..

Stesyen terakhir kami adalah di Padang Besar, Perlis..betul-betul di sempadan Malaysia-Thailand..kami tiba di padang besar dalam pukul 10 pagi..sampai je padang besar terus beratur untuk semakan imigresen Malaysia..then dah ade Van stand-by untuk ambil kami masik ke Thailand..

Sampai dah Padang besar..
beratur dulu chop passport..

yeayy..masuk thailand..
pembahagian van di padang besar
sibuk cari van masing2..
nah amek kaww..van vip baq hg..

yehaa..vip commuter...

selepas setel di imigresen Malaysia..kami dibawa ke imigresen Thailand plak..kali ni ni ramai orang..ramai gile..dan kami pun beratur utk cop passport pun menggila..sempat bergambar jugak..heheh..
beratur panjang
pening pala eh..panjang sangat line ni

eh..da sampai depan..

nak amek gambar nye pasal..sume potong line..
lepas semua settel..then kami meneruskan perjalanan..dalam perjalanan berhenti sekejap di sebuah warung tepi jalan utk makan tengahari..aku..minum je..then teruskan perjalanan ke wilayah Trang..salah satu wilayah yang ade dalam selatan thai..

Di Trang kami singgah di salah satu gua femes kat sane..Le Khao Kob..the best thing pasal gua ni adalah..kita dikehendaki menaiki sampan untuk menelusiri gua ini..haaa..nice kan..siap kene baring lagi dalam sampan tu..hahaha...toksah cakap banyak..layan gambar la ye..

heheh..nice kan...mmg superb..satu pengalaman yang susah atau mungkin mmg xkn dapat kat Malaysia..so far semua enjoy!!!...setelah menempuh pengalaman sukar tersebut..setelah semua enjoy..kami meneruskan perjalanan terus ke Krabi..

Oh ya..perjalanan dari padang besar ke Trang mengambil masa dalam lebih kuran 2 jam..di Le Khao Kob Cave kami ambil mase dalam sejam untuk habis kan satu pusingan gua tersebut..dan teruskan perjalanan ke Krabi..perjalanan ke Krabi pula ambil masa dalam 2 jam lagi..

dalam perjalanan..masing2 dah penat..semua tido..aku pulak xnak lepaskan peluang untuk menikmati keindahan tempat orang..tgk kampung..gelagat manusia kat sana..awek2 thai..comei2..hehe..jalan raya yang bersih..kesantunan mereka di jalan raya..macam2 lagi lah..

lebih kurang jam 4 petang kami tiba di Krabi..to be more specific..di Aonang..antara lokasi percutian popular di Thailand.. Sesampainya di sana kami terus ke tempat penginapan kami..iaitu di Thai Villa, Krabi..sebuah chalet 4 bintang pada aku..atau lebih..berkonsepkan resort..sangat tenang..kerana lokasinya agak jauh dengan pekan Aonang..lebih kurang 3 km dari town..ada swimming pool..chalet kayu..tapi sangat kemas dan selesa..

ni dia chalet kami duduk..
dari depan..ade beranda..boleh lepak2..
haaa..terbaik kan..sesampainya di sini setiap peserta di brief tentang tempat penginapan masing2..program semasa berada di sini..dan sebagainya..
tapa..

welcome drink provide by the resort..

"Hg pi tidoq kat kolam nu.."kata gman kepada salah seorang peserta..

"Hg pun sama.."katanya kepada seorang lagi peserta..

peserta dengar brief dulu..nk tido mane..

"depan ni ade bilik..tu utk aku sorang.."kata gman lagi..

nas terpinga-pinga melihat bilik yg gman katakan itu..

kami tadak bilik...

"aku nak share bilik ngn hg gman.."kata epen..

eh dak kecik ni..emm..kamu tido ngn ayah yeee..

pihak pengurusan menyampaikan taklimat..
setelah semua happy dengan bilik masing2..semua pun masuk bilik..n rest..rehatkan badan setelah seharian dalam perjalanan..rehat untuk aktiviti malam pulak..huhu..

ready for Aonang Town malam ni..

dalam van utk ke town

makan malam dulu di restoran sareefah..makanan halal di krabi

nak order ape eh..

nahh..amekaww..pure tomyam from krabi thailand

ape ni..ntah..

makan bawah pondok..

lepas makan kite brief sket..aktiviti bebas malam ni..

dengar cakap aku ni..

khusyuk mendengar

jom jalan2...hati senang..

amek gambar

lagi amek gambar

mcd baru bukak di Aonang,krabi..but carefull..its non-halal ok..

nape ni khaulah..nak shishi ke..hihi..

kawan baru zack ngn fy..

rasenye better kawan ngn tapa..
secara keseluruhannya semua enjoy malam pertama ni..aktiviti bebas kepada semua pserta..ada yg shopping..amek gambar..ade jugak yg x lepaskan peluang untuk g masaj..1 hour 200 baht..lebih kurang rm20 je la..kan..

sedikit info pasal Aonang..terdapat pelbagai jenis restoran yang boleh anda semua pegi..western..arab..dan masakan thai sendiri..dari yang mahal sampai yang murah..semua ada..tapi x semuanya halal..so kene hati2..terdapat jugak pelbagai kedai yang menjual cenderamata..keychain..fridge magnet..macam2 la..so xperlu risau utk beli souvenirs..nak cari tshirt pun banyak kedai yg ade jual..

terdapat jugak banyak pusat2 masaj..murah2..so sesape nak rasa real thai masaj boleh try..jangan melencong ke lain sudah..huhu..kalau xnak body masaj boleh try foot masaj..memang terbaik..bagi anda yang gemar berhibur..terdapat banyak bar..n club..tapi bagi grup kami..cukup lah sekadar duduk di open bar sambil dengar dan lihat performance dari live band di sana..boleh rehat2 kan minda ni..hihi..

setelah semua keletihan..penat berjalan..masing2 balik ke hotel..menaiki kenderaan femes kat sana..tuktuk..sorang 20 baht..ok la kn..so malam tu semua rehat secukupnya utk aktiviti esok..