Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Lelaki, wanita dan pengkid.

dari mata memandang..

dari suatu peristiwa membuatkan aku ingin menulis tentang tajuk ni. PENGKID.satu nama yang rasanya tak perlu di terjemahkan maksudnya.cukup dengan nama itu, semua tahu akan maksud dan terjemahannya.

dari mata yang memandang, terfikir bagaimana golongan ini boleh terlahir.terfikir pula kenapa ada golongan yang sejantina dengannya boleh 'bersama' dengannya.terfikir juga apa yang bestnya bersama mereka.bukan nak menyalahkan mereka..tetapi hanya terfikir..

jika ditanya pada mereka yang telah bersama dengan golongan ini, semestinya bahagia jawapannya.kenapa?jawapannya caring, understanding, loving, romantik and semua yang best2 lah..kata mereka lagi, tak semuanya baik..and tak semuanya teruk..ade jugak yang players, kaki kikis, suka mengongkong, macam2 lagi la.

dari mata yang memandang, pada aku, aku ada pandangan aku sendiri..ya..memang tak dinafikan golongan ini mampu membawa bahagia pada pasangan mereka.kerana mereka faham naluri segolongan dengannya.ape yang disukai,apa yang dibenci,apa yang dimahukan,dan sebagainya.tapi kenapa golongan ini yang dijadikan pasangan sedangkan mereka sebenarnya kadang2 sama seperti kaum yang bernama adam ini.

lelaki pula memang tak boleh lari dari memiliki naluri seorang lelaki.dan itulah lelaki..sebab tu banyak timbulnya masalah bila lelaki tu curang la..tak ambik ati pasangan la.usya awek lain la.dan sebagainya..kerana dialah lelaki dan itulah lelaki.kalau tak camtu, da jadi gay plak..huhu..tamo cerita gay..ni nak cite lelaki sejati.

kalau difikirkan dengan waras.kenapa mahu memilih kaum sejenis sedangkan tugas kedua2 mereka lelaki dan pengkid ini sebenarnya sama..membahagiakan pasangan mereka.dan tuhan telah menciptakan manusia itu lelaki dan perempuan secara berpasangan.dan itulah pasangannya.

pada aku,kalau da same je peranannya dan kadang2 sama juga perangainya,kenapa harus memilih yang sejenis.yup mereka boleh happy kan pasangan mereka.lelaki juga boleh. lelaki berlaku curang, mereka juga boleh.tapi sehappy mane pun mereka bersama, wahai wanita, pasangan mu tetap lelaki.dan seteruk mana pun kaum lelaki ini, ini lah pasangan mu wahai wanita.

sepatutnya jika lelaki itu masih memandang wanita,dia sememangnya lelaki kerana itulah lelaki.tapi apa yang penting adalah setianya pada seseorang itu.dan setia ini mampu membawa kebahagiaan dihari kemudian.namun begitu,sifat golongan pengkid ini jika dia masih memandang wanita sebenarnya masalah bagi pasangan nya.da jika pun mereka setia,mampukah bahagi dibawa ke hari kemudian.sudah semestinya tidak.kita bukan barat yang membolehkan perkahwinan sejenis ini..dan terang2 allah melaknat golongan ini.

pada golongan ini,maafkan aku dalam berkata2.bukan nak menyalahkan,tetapi terfikir.yup kamu sebenarnya insan sama seperti manusia lainnya.tetapi kadang2 memiliki sesuatu yang berbeza dari manusia lainnya.

pada wanita,tak salah kalau perhubungan itu hanyalah suatu hubungan sahabat.tapi kalau dah lebih dari itu,emm...pada aku lelaki itulah pasangan sebenarmu.

pada golongan sejenis dengan ku..kaum adam..9 akal 1 nafsu..gunalah nafsu tu dengan sebaik mungkin..aku lelaki..aku juga bercakap kepada diriku..yang mana kekadang kita lupa pada 1 tu..

panjang aku story arini..just nak share ape yang aku pandang.dan apa pandangan aku..
salam.

Comments

Post a Comment

Popular Posts