Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

buku-buku berpesta di pwtc

petang tadi..aku bersama chaoi ke kl terus menuju ke PWTC untuk ke pesta buku katanya..umm..serius buku berpesta. terlalu banyak buku. Satu usaha murni kerajaan untuk menggalakkan budaya membaca dikalangan rakyat malaysia. Di sana juga aku dapat bertemu penulis tersohor negara, A. Samad Said, sedang menyaksikan satu forum yang dianjurkan di situ.

Latip ngan Mail telah berada di sana lebih awal kerana dapat offer buat show magik..huh kayo diorang minggu ni..kalau da sehari RM 100..mahu tak kaya..sampai PWTC terus cari diorang..kat booth MITN,Malaysia Institute of Translation National.wat show kat sana..

satu perkara menarik yang nak di kongsi bersama adalah babak ketika aku ngan chaoi nak keluar dari PWTC menuju ke komuter putra..terusya 3 orang aweks..comeii..yang best nya sebelah aku kebetulan ada sebuah BMW 5 series..terus aku berlakon ngan chaoi untuk naik ke BMW tersebut..konon2 BMW tu aku punya la..3 orang aweks tadi yang memula buat tak layan terus pandang ke arah kami..mcm ada satu tarikan plak..huh..adakah perumpuan materealistik..adakah mereka hanya memangdang lelaki yang seperti itu sahaja..hmm..tak mampu aku fikirkan..lu pikir la sendiri..bak kata nabil..betulla kata kawan2 aku..kalau kau da pakai kereta besar esok..muka pecah rumah pun ada awek yang sangkut..hmm..paham la aku..

hmm..apa2 pun sebenarnya peristiwa tu membuat kan aku lebih bersemangat untuk mencapai cita2ku..emm..

Comments

  1. hehehe~
    x sume pompuan cmtu~
    tp yela~
    kene pentingkan duit..
    even duit tuh bukan everything~~
    tp evrything perlu duit..
    kan kan kan??
    hik3

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts