Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

hasil johor..

kalau awal minggu aritu aku ke utara.hujung minggu ni plak aku ke selatan..ke johor..untuk menjayakan event emallnetwork di sana. perjalanan yang pada aku ade hasilnya..walaupun bukan pada aku 100%, atleast membawa sedikit perubahan dalam diri aku..

sabtu 11 julai 09, 12 tghr perjalanan dari seri kembangan bermula terus shoot ke melaka sebab ade closing di matrik melaka.walaupun takde ape yang berjaya tapi aku seronok untuk closing budak aritu..taktau nape..dalam kol 6 lebey terus gerak ke simpang renggam iaitu di rumah kamalia..berkumpul disana sebagai persiapan event malam tu.sampai disana terus bersiap..berpakaian kemas fulldress itam..lengkap dengan tie gold..kol 9 terus gerak ke tempat event.dalam 9.30 event bermula yang mana aku ditugaskan untuk menjadi emcee pada malam tu..presentation aku malam tu takdela hebat sangat..tapi aku cukup seronok untuk bercakap pada malam tu..

satu peristiwa berlaku pada malam tu apabila selesai majlis kami di kejutkan dengan kehadiran beberapa orang wakil dari cmpny 'L' yang datang pada malam tu untuk closing beberapa orang ahli emall yang ada pada malam tu..keadaan menjadi panas bila insan terhebat en rosazaman datang mencelah..(cerita lanjut boley la kitestori kemudian eh..huhu).tapi tu sume tak melunturkan semangat ahli emall yang lain..bahkan menjadi pembakar semangat kepada mereka..

kehadiran seorang lagi insan yang aku baru pertama kali bertemu dengannya membuatkan aku pada malam tu di 'service ' baek punya untuk aku terus bergiat dalam bidang ni.dari nama yang aku dengar beliau memang hebat..dan malam tu aku ditemukan dengan beliau..MasterPress..beberapa perkara yang dibincangkan oleh beliau kepada aku berkaitan network aku yang sangat slow skarang..keyword yang aku boley rumuskan dari perbincangn pada malam tu adalah 'cristal clear'.kenapa aku berada dalam emall ni perlu jelas tujuannya.so dat ia akan secara automatik menjadikan kita bekerja seterusnya mendatangkan hasil.. jelas sekarang kenapa aku slow..ilmu yang bermanfaat aku dapat malam tu..

malam tu aku tidur rumah bad..bad ajak..lagipun umah macha da bersesak malam tu..sian plak kat die..tidur terus sampai tghri..bangun tido terus bersiap untuk agenda seterusnya.iaitu futsal..lepas bersiap bad ajak g closing budak lagi..takpe la igt kejap..last2 smpai kol 5..langsung aku tak join futsal aritu..huhu..

petang tu lepas semuanya bersiap kami semua dibawqa ke pasar tempat macha dan adiknya berniaga kuih..huhu..makan kuih free..sedaaappp...da la tengah lapar..kami sama2 tolong macha tutup kedai..lepas setel, g makan...cam biase order nasi paprik..yang best nye malam tu makan telah di fully sponsor oleh ibu..bigboss..aka ibu macha..huhu..murah rezeki..dlm kol 9 gerak dari smpg renggam terus shoot pulang tapi singgah di segamat sekejap untuk closing member liyana..aku cerita online shopping mall, puden cerita pakej d'one..huhu..memang best closing malam tu..prospek da minat nak tau..tapi kita dok maik trik tali..huhu memang saiko..n rasenye feedbackj positif malam tu..hampir cash gak la..huhu..balik terus dari segamat ke s.alam dalam kol 2 pg..aku drive..ngantok memang ngantok..tapi aku takde plak rase nak tido..tak tau nape..mungkin perjalanan kali ni memberi semangat kot pada aku..seronok semacam je..huhu..

sampai umah aku pukul 4.40 am..balik online kejap sampai subuh..terus tido..

Comments

  1. Assalamualaikum..
    Samala malam tadi banyak yang aku berkongsi bersama masterpress. so ada benda yang nak kita adjust sikit.. untuk kita lbh berjaya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts