Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

1 hari 1 website

semalam 1 rekod baru diri ku telah ku cipta..aku berjaya menyiapkan satu projek untuk sebuah website dalam masa hanya 1 hari. projek yang telah diberikan kepada aku oleh sorang awek bernama hawa dari seorang rakan aku, kei'. aku mula menyentuh projek tu pagi semalam sebaik sahaja aku tiba di ofis.bukak je laptop, aku mulakan kerja aku..

memang sangat busy semalam.namun sempat juga kekadang aku cek facebook, frienster, mespes, frienster..sume2 la..maklumla..untuk mengelakkan bosan n serabut mengadap dreamweaver tu..tanpa memikirkan perkara lain aku terus menyiapkan website berkenaan dengan hairstyle design. nasib bos kejap je ade kat opis ni..

ke'busy'an aku ni membuatkan aku leka dan kurang ber'message' ngan dak comei..huhu..mesti dia bosan rini..tapi kerja tetap kene siapkan..sepatutnya due esoknya..tapi budak yg bagi projek ni nak malam tu jugak..terpaksa aku bertungkus-lumus.

petang tu pas balik keje..aku beli topup..n mesej sesapa yang patut..aku kol dak comei tak angkat..dapat mesej dari kei' pasal malam nye urusan..ade prospek katenye..peah pun bitau die da bitau member die untuk closing bisnes..sume aku setelkan dulu..aku kol lagi dak comei..tak angkat, tapi reply soh aku tunggu jap..emm nape ni??takkan majuk ngan aku kot tak mesej 1 ari ni.emm

malam..pas beli makan kat kedai untuk family..aku terus mandi siap kuar..nak g closing..berbisnes.. dalam kepala aku still memikirkan pasal website yang perlu aku siapkan..camane ni..malam ni ade closing..keje tak siap lagi..emm..titebe mase otw nak amek kei' die mesej bitau prospek die tetiba cancel..prospek peah plak tamo jumpe..huhu..terus aku kerumah kei' untuk sambung keje aku..awek yang bagi keje ni nak amek malam ni gak..kol 12 nak datang amek..aku tgk jam ketika tu da kol 10mlm..ade lagi 2 jam untuk aku siapkan lagi 20% kerja aku..

terlena aku kejap menyiapkan kerja aku..letey nye..huh..namun ku gagahi jugak untuk siapkan..dalam 1215 tghmalam..budak tu kol kate nak sampai da..nak amek projek website ni..huhu camane??ade sket lagi ni tak siap..10 min pas tu diorang sampai..jumpe la kitorang di restoren 'sempeneh' sek 7..terus aku kesana..jumpe je si hawa ni aku bitau yang keje tu tak siap lagi..aku slowtalk ngan die mintak die tunggu kejap lepak2 dulu sambil aku siapkan kerja tu..aku kerja dan terus bekerja..tetibe dak comei kol aku..emm dengan tenang aku bitau aku tengah sibuk..n nanti aku kol die balik..dengar dari suaranya macam ade sumthing yang tak best..aku lupekan kejap bab tu..n aku concentrate ngan kerja yang sket je lagi nak siap ni..

lame gak diorang tunggu..dalam kol 1.45pg barulah sume keje siap..terus aku panggil die untuk tengok ape yang patut..emm harap diorang puas ati ngan keje yang aku buat tu..so far segalanya ok..da setel sume terus ditanya bab bayaran..kalau tanya aku untuk siapkan sebuah website..mau 3-4 ratus..tapi tu complete la..then aku butau dia untuk tgk dulu camane n nanti decide brape yang berpatutan..

abis keje..da submit..aku ngan kei' mula melangkah balik..mase tu da dekat 230pg..cadangnya nak lepak makan sesame ngan kei'..tapi aku wat keputusan untuk terus balik..sebab da lambat..aku kol dak comei tu..suaranye memang dalam keadaan tak tenteram..bila aku tanya die pun tak tau ape sebabnya..

aku mula mempositif kan dia ngan cerita2 kejayaan aku siapkan website tu dalam masa 1 hari..aku buka cerita yang best so dat dia tak susah ati lagi..emm..walaupun aku tau die still susah ati..tapi aku da wat die seronok malam tu n tergelak ngan aku..

emm pasal tu tak perlu la aku cerita panjang kat sini..yang penting aku da jalankan tugas aku untuk hepikan orang n orang tu hepi..aku berjaya siapkan website tu dalam masa 1 hari yang mane tu 1 rekod bagi aku..n budak yang mintak siapkan keje tu hepi sebab aku berjaya siapkan keje tu sepertimana yang di mahukan..

Comments

Popular Posts