Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

confirm close

bile mind set kite kate close..so confirm close..

smalam aku jumpa farah..budak chaoi kat s.alam yang aku take over..die nak jumpe sebab nak share masalah dia ngan member bilik die..die sedikit down bile kawan sendiri tak ley time die apatah lagi bila nak ajak sekali buat bisnes..setelah mendengar cerita darinya aku terus membuka mula untuk membuka bicara aku sebagai seorang leader yang bertanggungjawab ke atas anak buahnya. namun dalam pada aku dok motivate die..sorang member die yang die ajak jumpe malam tu tetibe muncul..

sambil mengapplykan law of attraction..aku mula rapport prospek...aku tak sangka pula untuk closing sesapa pun malam tu..aku tak prepare pape pun..no paper..no pen..anyway aku set mind aku nak close die jugak ..

aku bukak minda die kenapa bisnes..kenapa network..then aku mula start citer..tanpa menggunakan pen dan kertas.aku cuma menggambarkan presentation aku dengan gelas2 yang ada di atas meja makan kat kedai mamak tu..

walaupun sedikit blur..nampaknye dia paham..tapi aku tetapkan mindset aku untuk close die..presentation telah aku habiskan..4 step telah aku jelaskan..soalan terakhir aku tanye..bile ley register..dengan rase senangnya dia cakap..boleh, nak register..jauh dalam hati aku rasa syukur sangat2..walaupun presentation aku tanpa preparation pape..namun cukup untuk buat die di close..alhamdulillah..

Comments

Popular Posts