Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

26 hari lahir

hari ini, sekali lagi aku berjumpa dengan tarikh yang paling aku suka sekali di mana ketika 26 tahun lalu aku baru saja melihat muka bumi ini..kini tahun ke 26 aku berjumpa dengan tarikh tu..banyak da aku tempuh..

26..satu angka yang best gak kalau nak olah..

1)2+6 = 8..dalam bhs cina katenye kaye

2)6 / 2 = 3..no fav aku tu..no gandaan 3..

3)6-2 = 4..kalau nak ikutkan lucky number aku 4.base on tarikh lahir..tak caye cbe kire..

4)kalau nak gabungkan olahan di atas.. dapatla tarikh lahir aku.. 6/3/84..huhu..

5)olahan 1 dan 2 tu ade kene mengena ngan diri aku..hidup aku..huhu..8 dan 3..

semalam detik 12 tgh malam aku pun tak pasan..sehinggalah aku dapat phone call dari someone..wish bday kat aku..huhu..sonok2..aku plak dapat call free..sakan la sembang..hehe..tapi semalam takde yang lain yang wish kat aku..melainkan dia..dats y aku ley layan sembang sakan semalam..belasah abis2an..pagi ni login fb baru dapat beberapa msg wish bday..thnx pade sesape yang wish..ingat gak korang ye..mekasey..doakan kejayaan aku..huhu..

anyway anyhow..bday aku tahun ni semestinya disertakan dengan azam dan impian yang nak aku capai selepas ni..azamnya dah tentu nak jadi lagi baik,nak jadi lagi hebat, nak jadi lagi kaya, nak jadi lagi pandai,nak jadi lagi berilmu,nak jadi lagi dinamik..yeah ydc..hehe..pendek kate nak jadi yang lebih la semuanya..lebih dari apa yang aku ada sekarang.bukan tak cukup dengan apa yang ada..cuma nak menambah baik keadaan diri agar berada pada tingkat seterusnya..

misi tahun ni..of course nak ade kereta..hehe..nak tercapai da..insyaallah takde aral keluar la aku sebiji kereta..hehe..nak keluarkan gak sebiji kete lagi untuk ibu..insyaallah dalam tahun ni jugak..targetnya dalam separuh tahun pertama..huhu..

seterusnya nak beli umah..hehe biar betul??yep..nak kumpul aset..nanti da siap tinggal tuai hasil je..tu pun nak tercapai da..da bagi name utk book umah kat s.alam ni gak..hehe..

dan seterusnya..nak wat saving dwet..huhu..simpanan mase depan..emm..mase depan yang indah..hehe..ade la target simpanan aku untuk setahun ni..dan aku harapkan ianya terlaksana..insyaallah..

last but not least..kawan2, sedara mara atau sesape saja yang bace blog ni..mohon doakan apa yang aku hajatkan ni tercapai..emm ok..salam..

Comments

Post a Comment

Popular Posts