Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

car in red = lady in red

huhu..suatu kejadian kemalangan yang berlaku sewaktu aku bersama en adnan di changlun..takde pape yang berlaku terhadap kami tetapi sedikit kejadian aneh telah berlaku pada kemalangan tersebut..

pagi isnin sewaktu kami bergegas ke kolej pertanian malaysia di changlun dengan kelajuan 140km/j kami memotong 2 buah kereta sekali gus..wira putih yang berada di hadapan kami dan sebuah lagi viva hitam di hadapannya..kedua-dua pemandu adalah wanita..dengan mengikut sebelah kiri..

sejurus selepas memotong viva tersebut en nan terus masuk ke lane kanan untuk meneruskan perjalanan..dengan tiba2 seorang lelaki yang agak berusia berada di tengah jalan untuk memperlahankan kenderaan kami kerana sebuah treller nak keluar ke jalan tersebut..dengan tiba2 juga kami memperlahankan kenderaan yang yang berkelajuan 140km/j tersebut..

dengan tiba2 juga terdengar bunyi seretan tayar menandakan viva yang baru kami potong tadi brek kecemasan.dalam fikiran aku hanyalah berlanggar dengan kereta kami..namun setelah melihat melalui side mirror dengan keadaan terkejut kami melihat viva tersebut ter 'tip-of'..terbalik..dengan keadaan tempat driver berada di bawah dan co-driver berada di atas..

terus kami berhentikan kereta da melihat apa yang berlaku..seorang wanita yang merupakan seorang guru berjaya diselamatkan..tetapi keadaannya kurang stabil apabila rusuk kanan nya patah..dan dia hamil 6 bulan..huhu..sedey woo..

yang lain sume selamat..dan apa yang anehnya adalah..menurut wanita berkenaan beliau melihat sebuah accord warna merah dengan keadaan sangat laju dihadapannya dan berada betul 2 dibelakang kami..menyebabkan die brek emergency..begitu juga dengan seorang lelaki berumur yang menahan kenderaan untuk beri laluan lori keluar tadi..die juga melihat sebuah accord merah dalam keadaan laju dibelakang kami dan di depan viva terbabit.namun sebenarnya tiada langsung kenderaan tersebut..kerana en adnan hanya melihat viva sahaja betul2 di belakang keretanya..dan aku juga melihat melalui side mirror memang hanya viva tersebut..begitu juga dengan pemandu wira putih yang kami potong tadi..pun mengatakan tiada kereta merah dibelakang kami..huhu..??????

dan setelah selesai urusan di changlun kami pulang ke kl..sepanjang perjalanan kami dok fikirkan apakah sebenarnya kereta accord merah tersebut..kerana pada pengamatan kami memang tiada apa kenderaan pun dibelakang kami..

adakah ia merupakan sesuatu yang lain..wallahu a'lam..

p/s: adakah car in red tadi sama seperti lady in red yang selalu menggambarkan sesuatu yang melekakan yang mengalih pandangan org..huhu..mungkin jugak..

Comments

Popular Posts