Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Hikayat Merong Mahawangssa

kalau dulu entry aku pernah memaparkan video trailler filem MHH ini..tapi entry kali ini pula akan mengupas kisah disebalik filem ini..sudah semestinya aku dah tengok filem ini..hujung minggu lepas bersama family..di sunway pyramid..tiket kol 3.20 petang..disebabkan risau tiket habis memandangkan sambutan yang sangat menggalakkan, kami da book siap2 tiket tersebut menerusi online..

so sepanjang filem ditayangkan..fokus utama untuk melihat sendiri sejauh mana kehebatan filem ini tidaklah terlalu diganggu oleh penonton lain..cuma kekadang ade gak suara2 sumbang yang wat bising plak dalam panggung..sakit btol ati..yang lain so far ok..

ok..lets comment on the film..emm..so far ok..not bad..n boleh dibanggakan..ya..sebab inilah satu-satunya filem malaysia yang telah menghasilkan filem epik yang berstendet filem epik antarabangsa..stendet yang aku maksudkan bukanlah stendet 'kualiti' filem antarabangsa..tapi jenis filem nye setanding filem luar negara..yelah..kalau dulu filem epik kita nampak sangat macam melayu..dari segi pengolahan cerita tu nampak sangat macam filem2 biasa..tapi HMM ni, dari segi pengolahan ceritanya tu da nampak cam filem epik luar negara..da nampak macam filem Troy, Gladiator, dan sebagainya..

tapi dari segi kualiti filem tu aku tak berapa nak bagi positive comment lagi..yup aku akui sememangnya kita sangat baru..thats y aku kata boleh dibanggakan..kesan cgi yang digunakan memang baik skali..tapi pada aku untuk memperlihatkan ianya lebih real..penggunaan cgi itu sepatutnya di pertontonkan dengan seminimun mungkin..walaupun ia digunakan dengan banyak skali dalam sesebuah filem..

betullah kata yusri kru..filem ni bernilai 8 juta..sebab sedikit bergantung pada cgi tu..tapi kalau nak lagi nampak lagi hebat..ia sepatutnya bernilai 20 juta..kerana penggunaan props yang lebih real akan digunakan ditambah dengan penggunaan cgi..

lagi komen aku..pendapat aku lagi hebat kalau filem ini menggunakan lagu latar yang diciptakan khas untuk filem HMM ini sahaja..sebagai contoh..filem pirates of the carribian..background music nya sungguh asyik didengar..sesuai dengan setiap aksi yang dipaparkan dalam filem tersebut..pendek kata setiap babak penting ade soundtracknye sendiri..mesti lagi best..tak la bising kita dengar dengan background music yang kuat..

akhir kata dari aku..filem HMM ni memang hebat dan boleh dibanggakan..tetapi masih jauh untu diletakkan setanding dengan filem antarabangsa..n aku memang tunggu2 akan release nya filem ini..ternyata tidak sia-sia..semoga banyak lagi filem2 seperti ini dilahirkan di malaysia ini oleh anak tempatan..dan semakin baik kualiti yang ditonjolkan..

So bintang yang aku boley bagi..3.7 dari 5 bintang..

Comments

Post a Comment

Popular Posts