Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

tahniah Nd

awal bulan lalu aku dikejutkan dengan 1 panggilan dari CareerExcell Johor..bila melihat no yang tertera pada hp aku, aku da tau tu panggilan dari sana..sebab pangkal no tu 07..tyme tu tgh lunch dengan sume officemate kat bob corner seksyen 18..baru makan 3 suap..hp aku bunyi..aku pickup call tu..

izzah careerexcell:nd, awk ade dapat pape info tak pasal interview ritu??
aku: uik..tade plak..knape eh..??
izzah careerexcell: ye ke..tp sy dapat tau yang awk dapat keje tu..
aku: ha??dapat??biar btol..tade pape brite pun..
izzah careerexcell: haah..awk dapat..p.i.c tu bitau saye yang awk short listed..
aku:biar betol..linda (p.i.c) tu takde call or bgtau pape pun..short listed je la ye..
izzah careerexcell: eh tak..die memang nak awk keje situ..n die nak awk report pd 1st April..
aku: uik..sy kene dapat offer letter tu dulu..so baru ley sy wat surat resign..notice sebulan..
izzah careerexcell:ok2..nanti pape sy update awk..nway congrates..

wahaha..terus tade mud aku nak makan aritu..bukan pe..just tekejut sebab dapat tawaran kerja kat HeiTech Padu tu..huhubukan senang beb..selang 2 ari lepas tu izzah call lagi..

izzah careerexcell:nd..confirm awk dapat..diorang da confirm kan kat sy..n surat tu diorang akan prepare..
aku: ha..ok2..pape pun sy kene tunggu offer letter tu dulu..
izzah careerexcell: ha ok..so skarang awk da bleh prepare surat resign la eh..nway congrates again..

hahaha...lagi skali tahniah dari die..huhu..tekejet nye aku..n tak sabar aku nak wat surat resign tu asenye..n last week..7 aribulan..linda (p.i.c) tu call aku..confirmkan pasal tawaran keje yang aku dapat tu..die soh aku datang ofis die kat usj tu amek offer letter..

next day tu tyme lunch hour aku lari jap..gi opis die..amek offer letter tu..tunggu punye tunggu akhirnya dapat jugak..huhu..betapa seronoknye aku..huhu..tak sabar nak buat resign letter plak..balik ofis balik terus aku buat surat resign tu..

tanggal 9 mac 2010..dengan gigih dan gagahnye aku pegi ngadap bos kesayangan aku tu..haha..anta surat resign tu..huhu..cuak seyh..bincang..explain lebih kurang..dan dengan rase seronoknya aku bila dia dengan rase berat ati terpaksa melepaskan aku..dan dengan rasa berat ati jugak di menyain surat aku tu.."Diterima"..

Alhamdulillah..akhirnya..berkuatkuasa 7 April 2011..i am no longer with Interlink Impact Holding Sdn Bhd..dan akan mula berkhidmat sebagai Software Developer a.k.a programmer di HeiTech Padu Berhad..

hmm..kire adiah bday la ni..huhu..n cik puan yasmin plak bagi adiah signature pen kat aku..huhu..memang macam nek pangkat la kan..hehe..

Comments

Popular Posts