Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

hujan emas di negeri orang...

orang kate:
Hujan emas di negeri orang, Hujan batu di negeri sendiri.. Lagi baik negeri sendiri..
aku plak lagi baik beli emas..sebab ianya merupakan satu pelaburan yang sangat menguntungkan..yep..pelaburan masa panjang yang sangat menguntungkan..dan harini terciptanya 1 lagi sejarah dalam hidup aku..bila aku mulakan pelaburan emas aku..

hari ini di hari yang penuh barakah ini..jumaat bersamaan 30 September 2011 jam 10:52 pagi tadi aku ke bank..Kuwait Finance House..yang terletak di sek 7 shah alam..bersama shasha,pakngah dan along..tujuan utam..of course..beli emas..nak mula melabur..hari ni emas naik sikit..

aku mulakan pelaburan sebanyak 10gram..yang mana hari ini, 1 gram bersamaan RM170.68..so pada ketika blog ini ditulis kite boley wat perbandingan berapa pulak harge pada setahun, 2 tahun or maybe 10 tahun akan datang..kan..

emas 10g yang aku baru je beli tadi.(sori la gambar tak brape nak clear..)

Maka bermula la era pelaburan emas aku..ni baru 10 g..insyaallah dari masa kesemasa akan di topup lagi..ade dwet je mau tambah lagi..huhu..stahun dapat 20 g pun ok..hehe..sikit2 lame2 jadi bukit..sume ni untuk simpanan hari tua..hehe..

Comments

Popular Posts