Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

part time job

huhu..bukan nak buat iklan kat sini..just nak share..

mgu lepas ade jumpe satu iklan part time kat internet..RM500 - RM2000..sesaje je isi form tu..kate nye step by step punye program..ikut step boleh ade income camtu..sehari lepas tu mat salleh call..Jeffry katanya..dari New York US..buat program ni da lebih 16 tahun..stay kat Malaysia lebih 6 tahun..tapi dia call dari malaysia la..ikut pada iklan yang aku bace tu SOHO Workshop..dia call untuk set kan appointment dengan aku..huhu..speaking mat salleh la aku..so aku set kan pada 8 Sept 2012 kol 2.15pm..dia confirmkan date tu n suruh aku datang sharp..

selama seminggu aku dok la search kat internet pasal program ni..kebanyakannya kate SOHO ni satu program bekerja dari rumah..Small Office Home Office..so aku pun rase cam best je la..sebab boleh keje kat umah..lgpun keje part time..n aku jugak gugel la pasal si mamat jeffrey ni..kot2 ade buat bisnes haram ke..scam ke..perompak ke..penjenayah pulak kan..mane nak tau..setelah gugel menggugel..tak jumpe pulak apa2 pasal mamat ni..n pasal program ni..then aku redha je lah pegi appointment tu..dengan harapan ade la keje aku boleh buat part time..

tiba masa di janjikan..ho ye..appointment tu kat ampang park..aku drive sampai asiajaya..park keta kat sane..nak bawak sampai kl kang kene parking lg..jalan jem..minyak lagi..then aku nek LRT je sampai ampang park terus..sampai kol 2 pm..ade 15 minit lagi aku pun round cari office dia..tepat 2.15 aku masuk office dia tu..

then ade chinese women sorang..welcome aku..aku perkenalkan diri sebagai andy..n mintak aku isi name, email kat satu form..then sorang mamat mat salleh datang jumpa aku..introduce diri dia sebagai Jeffrey..tgk x macam mat salleh US pun..yang tinggi2..rambut perang..muka ade iras Kevin Zahri yang pakar pemakanan tu..so korang boleh bayang la kan..lebih kurang tinggi aku jugak..pastu dia mintak tunggu kejap untuk ade beberapa org lagi nak datang..

dalam bilik tu aku tgk banyak poster2, gambar, flyers..tampal kat dinding ofis dia tu..n sumanya berkenaan dengan HERBALIFE..huhu..aku cuba menidakkan fikiran aku yang progran yang dia buat adalah program herbalife..sebab aku da malas nak buat da mende2 camni..

dalam 230 camtu dia mulakan presentation dia..perkenalkan diri dia..n kejayaan dia..dan terus bercerita..dan ceritanya itu adalah cerita tentang HERBALIFE tu..hahaha..aku da kene game..igtkan keje ape..rupanya ajak buat bisnes..yup memang tak dinafikan produk nye bagus..untuk kurus n untuk gemok ape sume tu..tapi problemnye aku da malas nak jual2 barang ni..bukan masa aku..tu belom masuk pasal marketing plan suma lagi..aku tamo tau pun..kadang2 aku terpikir..nak jugak try buat..beli produk dia n try..pastu promot..tu je..tapi mengenang kan harga dia yang mak datok..aku rase xpalah..mende ni x sesuai dengan aku kot..kalau dah kene maintain RM500 tiap2 bulan..ape cer..tu utk produk la..kalau xmo guna produk..just bekerja sebagai promoter produk je la..

kerja dari rumah nye ape??haa..iklankan kat internet n cari buyer..all over the world..but then aku bitau aku tamo jual barang n i hv experience doing this kind of job n letih da..tp biasa lah..dia cakap jangan samakan dengan pengalaman lepas..heheh..ayat pancing..then aku straight to the point dengan dia cakap aku x brape berminat dengan program ni..tapi aku alas la sket..aku cakap benda ni memang interesting n kalau ade pape aku akan call..huhu..

so skarang xde la part time job utk aku..so kawan2 kalau ade part time job..sila lah beritahu aku ye..bosan wiken dok umah disamping menambah pendapatan..

p/s: ni website yang aku jumpa tu
http://teamsupercoach.com/bizworks/bizworks/en/index.jsp?ref=jeffrey.connie

Comments

Popular Posts