Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Nuffnang - blog advertising community

Semestinya ramai yang telah mengetahui tentang laman pengiklanan ini.. Nuffnang atau mungkin ramai jugak lah yang telah memungut hasilnya disini..bagi sesetengah blogger..mereka banyak menghabiskan masa mereka mengupdate laman blog mereka dengan cerita2 menari terbaru untuk bacaan umum mahupun private..dan mungkin ramai yang menggunakan blog sebagai kedai maya untuk berurusniaga..cari duit tambahan..sebab tu ramai yang setuju jika saya katakan blog tempat cari rezeki di internet..

perkara ni mungkin agak lapuk nak di bincangkan..tapi..yup ia masih berjalan..berniaga menerusi blog..semestinya nampak akan aliran wang masuknya..ye lah..ade orang minat dengan barangan yang dijual ade lah untungnya..tapi bagaimana pulak bagi mereka yang banyak menghabiskan masa hanya dengan berkongsi kesah..berkongsi pendapat seperti saya ni..update cerita terbaru..berita terkini..mana untungnya wat kerja ni..jom kita tgk ni..

http://2.bp.blogspot.com/-2T59bMagyFk/Tx49czngZcI/AAAAAAAABZI/HeUksPcPpmE/s1600/bsh1.jpg 
Blog Serius - sehingga kini mempunyai lebih dari 100juta pageview

Berbalik pada cerita asal kita..laman sesawang Nuffnang yang memberi peluang para blogger mendapat sedikit imbuhan bagi sesiapa yang menempekkan keratan iklan di blog mereka..iklan dari mane?dari mane2 syarikat berdaftar dengan mereka yang nak buat pengiklanan tersebut..secara tak langsung, blogger ni dibayar jika ade mane2 iklan yang di view oleh pembaca blog..

first time anda ke page Nuffnang ni anda akan lihat screen dibawah..register dulu..then ikut segala arahan yang diberikan..mudah..dan selepas itu jangan lupa untuk anda tempekkan keratan iklan di ruangan blog anda..nanti xdapat lak upah..




beberapa perkara yang anda boleh tahu jika anda mendaftar..antaranya..
Blog Stat..:
so boleh tau la bape ramai yang view blog anda..dari mane datangnye..camane diorg boleh datang blog anda..
tak ramai pun viewer..
Lagi yang bestnye adalah part komisyen yang kite terima..disini kita boleh tgk brape banyak yang kite dah earn..setiap pembaca unik yang klik pada iklan tersebut mungkin melayakkan kita untuk dapat sedikit upah..dan untuk blog saya ni..disebabkan takde la ramai sangak viewer nye..ade la sket..
ade la sket duit




So skarang anda dah tau camne blogger ni menjana wang hasil dari karya penulisan dan perkongsian  mereka?mudah bukan..pade sesape yang belum register boleh daftar skarang..mula bekarya...kongsikan apa yang anda rasa boleh dikongsi bersama..tapi ingat jang sebarang kongsi..kang x pasal2 kene 114A..tau kan ape bende nye tu..xtau..silalau gugel..ok..slamat berjuang..dan selamat menjana pendapatan..



Comments

Popular Posts