Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Santai Krabi XPAC V1.0

Hui..kepada pembaca setia..hahah..macam klakar plak bila kata ada pembaca setia..pageview baru secoet je..nk berangan kata ada pembaca setia..huhu..x kesah la..aku menaep utk suka2..

lame x update..just nak highlight latest info..Just for ur info bulan 2 aritu..aku n group aku seramai 11 orang pegi wat trip ke thailand..KL-Hatyai-Krabi-Phuket-Hatyai-KL..huhu..perjalanan yang agak jauh..mengambil masa selama 4 hari dan 5 malam..trip semi backpackers..yang menelan belanja keseluruhan dalam RM 700 sahaja..

Sebab apa aku kata semi backpackers..sebab..perjalanan menaiki bas express VIP coach dari kl straight sampai Changloon..kemudian naik van VIP dari changloon ke hatyai..perjalanan di thailand keseluruhannya menaiki van tersebut..balik sekali lagi nak bas express VIP coach..penginapan pulak..di hatyai tdo di hotel 3 or 4 star kot..hehe..kat krabi tdo chalet..3 star..n di phuket hotel 2 star..so..x la terlalu mewah..n x la terlalu bajet..aktiviti di sana..island hopping..caving n shopping..hihi..

its a no rule journey..plan utk wat aktiviti pun di plan sewaktu di perjalanan..kami bebas utk merayau..bukan lah sati trip skema yang kene ikut satu2 peraturan oleh tour guide..sebab no tour guide..hehe..walaubagaimanapun ianya merupakan satu perjalanan percutian yang agak menarik..dan boleh repeat lagi next tyme..hehe..

Di hadapan hotel di Hatyai

Makan tghri di restoran halal di Hatyai

Night Market di hatyai..makanan sini pedas2!!

blakan tuktuk di night market Hatyai

Last day sebelom balik di hotel Hatyai..mewah gak ni..hehe

Le khaobo cave..otw ke Krabi di Trang..

Chalet kami di Krabi..best ade swimming pool

salah satu pulau di Krabi. Most famous picture in krabi

pantai di krabi

boat lalu bawah ni..huhu..

chicken island

railay beach..krabi

railay beach jugak..tmpt org rock climbing..

floating market di hatyai..

floating market, hatyai

bagi makan gajah..hatyai..
so itu lah serba sedikit yg boleh aku kongsikan..banyak sbenarnye..tapi lain kali lah..so itk pengetahuan suma..insyaallah minggu depan iaitu 14 - 16 september 2013 ni aku nk pegi lagi..kali ni lebih ramai..bawak group 30 orang semuanya..plus sedikit aktiviti tambahan disana..mungkin lebih meriah..dan perjalanan menaiki tren..mesti lagi syok..hehe..

Bagi mereka yang berminat..korang boleh berhubung terus dengan aku..kita sit down n diskass tentativ..pastinya meriah dan bernilai utk wang anda..kenapa perlu berbelanja lebih..kalau kita boleh dapatkan dengan harga murah..

Comments

Popular Posts