Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Dimana Sharlinie..


Sedih dan kesal bile mendengar cerita kehilangan anak kecil berusia lima tahun ini..banyak persepsi masyarakat yang kita dengar..tapi bagi aku..kehilangan adik sharlini bukan lah nak menuding jari kepada sesiapa pun..yang jahat kat muka bumi ni tetap melakukan kejahatan..dan kita jugak sedar akan kejahatan yang ade nie..tapi kita masih tak menghiraukan kemungkinan yang akan terjadi akibat dari kejahatan mereka tu..dan akhirnya perkara seperti ini telah terjadi..

kalau nak diulang kembali kisah yang perlaku terhadap arwah adik nurin dulu,cerita nya seakan sama kerana kehilangannya tanpa ada bersama ibubapa..dimana mereka??dimana mereka yang sepatutnya memberi perlindungan terhadap anak2 ini..mungkin mereka beranggapan kehidupan seharian anak2 ini berjalan seperti biasa tanpa menyedari ada pihak yang mengambil kesempatan terhadap rutin harian kanak2 ini..

lebih kesal bile ade segelintir umat manusia ni yang tak berhati perut sanggup melakukan perkara sedemikian tanpa memikirkan hak orang lain..ape yang mereka nak pun aku tak tau..apa jenis kepuasan pun aku tak dapat tafsirkannya..sememangnya kita sedar wujudnya makhluk seperti ini..tapi tidakkah mereka ni punyai sedikit sifat kemanusiaan dalam diri mereka..aku yakin,mereka ni pun tau rase sakit..rase marah,rase gembira..tak ke mereka ni sedar org lain pun punyai perasaan yang sama??huh..dunia..dunia..

Sekalung takziah buat keluarga mangsa..dan diharapkan agar adik sharlinie berada dalam keadaan yang selamat.

Lagi Kes Kanak-kanak Hilang, Kali Ini Di Taman Medan - Laporan Bernama

Comments

  1. rasanye dlm isu nie..kesalahn x patut ditunding seratusnye pada parents..sbb kejadian ni tanggungjawab bersama...mybe parents kite pn mcm tu dulu, terlps pandang..dn mybe kite pn mcm tu gaks nanti..bole terlepas pndang..pada aku..semua ni tanggungjwab bersama, masing2 ade peranan. jgn hanya pentingkan diri sendiri..maksud aku perihatin pd sekitarnya..hanya krn anak org, kita bersikap smabil lewa saje..mybe perkataan bzbody tu sesuai sgt dgunakan waktu cam nie..tu je la pendapat aku..ko nk setuju ke x..up to u laa...;)

    ReplyDelete
  2. emm..macam aku bitau..bukan nak salahkan mane2 pihak..cume tanggungjawab tu patutnye lebih pada parent..faktor luar seperti orang2 jahat kat luar tu sepatutnye kita kene alert..

    perkara ni mmg takde sape yang menjangka..sebab tu aku tak salahkan mereka 100%..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts