Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Jom Jimat Minyak

Sempene minyak naik ni..pekate kita amek langkah berjimat..macam aku..skang da mule nek bas balik..kekadang tompang member naik motor..huhu..memang terase bila tak bawak kete ni..tambah plak bile kete kene hentam..

tapi pade sesape yang bawak kete gak tu..ape kate kite same2 jimatkan minyak kete..beberapa tips untuk jimatkan minyak kete..
  • Jangan bawak kete laju2..sebab bile kite press pedal minyak tu dengan kuat..lagi kuat la makan minyak..
  • kurangkan tukar gear..sebab bile kite tukar gear,kete akan gunekan tenaga press minyak tu untuk accelerate kete kite..
  • kalau benti tu make sure gear free..jangan biar kan je dan menekan clutch je..
  • gunakan alat penjimatan minyak "Fuel Saver" huhu
bile bercakap mengenai fuel saver ni plak..banyak terjual dipasaran sekarang..biasenye fuel saver ni di jual dalam bentuk pasangan magnet..so ia akan diletakkan di hos minyak supaya minyak yang melalui hos itu akan di magnetize kan..emm kat sini aku nak share sesame info pasal fuel saver yang aku jual nih..kalau sesapa minat ley msg aku..so far aku pakai mmg rase penjimatannye..


NEO-DY SAVER

  • Neo-Dy Saver bertindak sebagai alat penjimat minyak dan mengurangkan pencemaran dengan menggunakan teknologi hidrodinamik magnetik yang melancarkan pembakaran minyak hidrokarbon. Dengan kata lain, ia menambah keberkesanan pembakaran bersih di dalam enjin dan juga mengurangkan pengeluaran asap merbahaya di samping meningkatkan prestasi enjin. Berkonsepkan ‘plug n play’, alat ini sungguh mudah dipasangkan pada kenderaan anda.
  • Alat ini menggunakan prinsip pemangkin pengionan secara magnetik
  • Kelebihan penggunaan Neo-Dy Saver:-
  • Jimat minyak, jimat wang, lebih km/liter (Km/liter/Kuasa) Perolehan lebih km/liter adalah kesan ketara peningkatan kuasa enjin. Akan tetapi jika kuasa tambahan itu digunakan untuk pecutan dan pemanduan laju, penjimatan minyak mungkin tidak tercapai.
  • Melancarkan enjin/Lebih mudah menghidupkan enjin Enjin yang lebih lancar merupakan salah satu kesan pertama yang dirasai pemandu; ini disebabkan oleh kesan pembakaran sempurna dan seimbang; dan di atas sebab yang sama, enjin lebih mudah dihidupkan.

  • Peningkatan prestasi enjin Muncung suntikan minyak menjadi lebih bersih semasa molekul oksigen dan hidrogen menerjah masuk ke ruang pembakaran, lantas mengeluarkan pengumpulan karbon di dalam enjin. Enjin lebih berkuasa, jangka hayat berpanjangan dan kos penjagaan kenderaan berkurang untuk jangka masa panjang.
  • Peningkatan tork Tork akan meningkat apabila enji n dipasang dengan alat ini. Bagi kenderaan turbo, pindahan kuasa daripada normal ke turbo menjadi lebih lancar dengan peningkatan tork.
  • Menghalang terjadinya lapisan kerak dan hakisan enjin Lapisan karbon yang terbina di dala m ruang pembakaran merupakan faktor utama pengurangan prestasi enjin. Lapisan kerak pada permukaan injap menjadikannya tidak rata lalu menghalang kelancaran kitaran minyak. Lapisan ini juga menyebabkan kurangnya kapasiti isipadu (c.c.) enjin. Alat ini membantu mengeluarkan kerak tersebut dan menjaga kebersihan enjin serta keasliannya.
  • Pengurangan 50% pencemaran karbon monoksida dan hidrokarbon Ujian telah menunjukkan alat ini mengurangkan kadar pencemaran karbon monoksida, karbon dioksida, hidrokarbon dan oksid nitrogen.
  • Kos penjagaan berkurang Dengan pembakaran sempurna, Neo-Dy Saver membantu mengurangkan penjagaan dan kadar penggunaan enjin serta memanjangkan tempoh penukaran palam pencucuh dan minyak enjin.

Neo DySaver yang aku gune skarang

Comments

Popular Posts