Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

bila kepala dihentam

huhu..baru citer pasal header blog yang besar..tetibe jadi satu peristiwa pasal header gak..bukan header blog..bukan jugak head aku..tapi header keter aku..keter kesayanganku charade aura yang baru di pimp my ridekan di rempuh oleh sebuah motosikal yang ditunggang oleh sorang budak bawah umur betol2 kat simpang depan rumah ku..

kejadian berlaku pade hari ahad lepas 22 aribulan..pagi tu aku tidur lagi..tetibe pakcik aku datang umah ngan atuk nenek aku..die nak pinjam kete..nak pegi kedai katenye..aku pun tengah mamai bagila kunci kete tu kat die..aku pun sambung tido balik..tetibe tengah syok tido adik aku kjot..kate kete aku eksiden..ingat saje nak memain kan aku nak soh bangun tido..aku buat tak tau je..tak amek port pun..sambung tido balik..

sedar2 takde sape kat umah..mase tido aku mimpi kete aku eksiden teruk..depan blakang abis..aku rase cam nak nangis je..waaaa...kte baru 2 ari kuar kdai..skali eksiden..mau tak nangis..tapi tu sume mimp..bangun tido bile tgk takde sape kat umah..terus aku keluar tengok kete aku ape jadi..cari kete takde..huhu..dalam ati aku dok kate..mintak2 la tadi tu sume mimpi..lebih kurang 10 min pastu mak aku balik ngan adik2 aku..diorang diam lagi..tetibe mak aku bitau kete aku memang btol eksiden..

rupenye mase pakcik aku bawak kete tu nak sampai umah dah..tetibe sorang budak india keluar simpang ngan tetibe..pakcik aku tak sempat brek..langsung langgor depan kete aku rang masih fresh kuar kedai cat..waaa..memang nak nangis..aku hanya mampu tersenyum je..mende da jadi..aku malas nak amek tau..aku tanye mak aku bile die boley setelkan kete tu..die kate dalam ari rabu..tapi ni da ari jumaat..maybe arini aku nak g amek kete tu..huhu..

aku pun tak tengok camane rupe kete aku mase kene langgor tu..mak aku kate bumper depan jatuh..kene tuka baru..hood depan abis kene tuka baru..lampu depan pecah..huhu..budak yng langgor tu siap tercampak la..mengong punye budak..

yang penting aku tau kete aku siap..brape kos tu sume aku tamo amek tau..emm..tu la kesah nye pade sape yang nak tau..kasihanilah aku..!!!

Comments

  1. aik...nd ko kate ko xcident tp cerita mcm mimpi..malu ke nk kate ko xcident...xcident tu sesuatu yg indah tau...tula aku mintak topup xmo kasi kan da xcident..lenkali client mintak trus buat jgn tangguh..berdosa kat aku la tu...ekekeee.....anyway cepat sembuh tauuu....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts