Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

pilihan di tangan anda..

apa yang kita inginkan sebenarnya?
keinginan kita ditentukan oleh pilihan kita.
apa yang kita pilih menentukan apa yang kita inginkan.

mana mungkin kita pilih sesuatu yang tidak kita inginkan.
pilihan kita semestinya kita rasakan yang terbaik untuk kita.
sebab itu kita membuat pilihan itu.
itu kuasa kita.itu hak kita.
pilihan di tangan kita.

apa pula hak orang lain??
orang juga punyai hak.
punyai kuasa.
untuk apa??
menilai pilihan tersebut.
tentukan samada ia baik atau tidak utk kita.
mungkin pilihan kita tidak sama dengan penilaian orang lain.
pada kita mungkin terbaik,namun pada mereka mungkin sebaliknya.
namun pilihan tetap pada kita.
kita yang berhak mambuat pilihan.
orang lain pula berhak untuk membuat penilaian terhadap pilihan tersebut dan hormati pilihan tersebut.

pada aku..
sememangnya pilihan pada aku..
namun aku perlukan orang lain untuk menilai pilihan aku.
hanya untuk menilai..dan penilaian itu aku akan nilai semula untuk aku membuat pilihan yang lebih bijak.
aku sangat hargai penilaian orang lain.terima kasih..
pada yang membuat pilihan,aku juga berhak untuk menilai..
namun pilihan tetap ditangan anda.aku hormati pilihan itu.


Comments

Popular Posts