Followers

Monday, June 15, 2009

kemurungan tahap dewa

6/15/2009 10:36:00 AM Posted by Andy Fairuz 1 comment
beberapa hari ni aku telah mengalami rasa murung yang melampau.dari minggu lepas.dalam hati ni rasa seperti handak di kongsi pada seseorang dgn harapan sekurang-kurang nya dapat 'release' sedikit rasa murung ni.hari demi hari,rasa murung tersebut makin berleluasa.

suatu hari yang aku nantikan untuk aku lepaskan segalanya.tujuannya hanya satu, 'at least' aku 'release'.rupanya satu kejadian sangat pahit berlaku.sangat hitam pada aku.tak sangka berlaku.

lagi hari berlalu.rupanya keadaan hitam ni telah lama berlaku.tanpa aku sedari.membuatkan nya jadi lebih hitam.

kenapa aku tak berpeluang untuk tahu segalanya.kenapa rasa gelap itu tak dikongsi bersama aku sekali.sebab suatu kejadian aku seperti tak layak untuk tahu.atas sebab itu keputusan dibuat tanpa aku.atas sebab itu aku tak diberi peluang walaupun pada zahirnya seperti mendapat peluang itu.

dalam kepala ni kusut.dalam hati ni serabut.dalam jiwa ni sepertinya kosong.tak boley berfikir da.temu janji dengan Maha Pencipta tak pernah aku lupakan.mintak segalanya pada-Nya.tapi kepala ni tetap kusut.hati ni tetap serabut.jiwa ni tetap kosong.

kemana pun aku pergi tetap ada keadaan hitam tu.apa saja aku buat tetap ada keadaan hitam tu.

"ya Allah, aku bermohon kepadamu agar keadaan hitam ini bertukar putih kembali.bertukar putih seperti dulu.aku taknak keadaan baru.tapi cukup sekadar keadaan putih yang dulu dan menjadi lebih cerah berbanding dulu." doa yg selalu aku baca sekarang..huhu..
Reactions:

1 comment: