Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Misi Autumn di Korea 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..


Sabtu minggu lepas aku buat open house kat rumah..jemputla kawan-kawan XPAC yang dah lama x jumpa..thanks pada mereka yang sudi datang rumah beraya.. Antara kawan-kawan aku yang datang.. Zack, Fyra, Chaoi Power, Gman, Fad, Zul, As, Pija, dan group admin di wasep Amer..

chaoi, gman n fad terpaksa balik awal sebab ade urusan..so yang lain stay n sembang sampai tengah malam..sampai abis berkemas la..banyak yang kitorang sembangkan..sempat jugak aku ceritakan pengalaman aku melancong ke Korea beberapa bulan lepas.. menarik minat mereka..so aku ajak diorang untuk pegi tahun depan..dengan kos RM2500 aku cakap kita dah boleh pegi..All in..semua lengkap..

So bermula malam tu kami semua ada misi melancong tahun depan.. iaitu Misi Autumn di Korea 2015.. kenapa autumn?? sebab autumn cantikk..n masih dapat rasa cuaca sejuk disana..pergi by group..at least 10 orang..dengan kos yang sangat berpatutan iaitu RM2500 aku rasa cukup untuk semua perbelanjaan disana..

apa yang aku boleh share kat sini..kos tersebut merangkumi
  • Tiket penerbangan KL - Seoul - KL
  • Tiket penerbangan Seoul - Jeju - Seoul
  • Penginapan di Jeju 3 hari 2 malam
  • Penginapan di Seoul 5 hari 4 mlam
  • Admission Fee ke tempat2 menarik di sana
  • Tiket perjalanan subway di Seoul
  • Makanan di Jeju
  • Makanan centralize di Seoul
  • Lain2 yang dirasakan perlu.
Aku skarang dalam perancangan merangka jadual serta itenerary sewaktu di sana dan merangka bajet yang detail untuk trip kali ini. Berbekalkan pengalaman  melancong ke sana April lalu, aku try ejas sebaik mungkin untuk trip tahun depan ni.. Harapan aku agar misi kali ni berjaya. sebelum ni dah berjaya organize trip ke krabi..kali ni lebih jauh..

Oh ya..alang-alang dah ke sana tu..nampaknya misi untuk Honeymoon di Korea pun nampaknye semakin pasti..hehe..Insyaallah tahun depan kawen..then honeymoon..kat Korea pulak tu..maknanye tahun depan boleh la amek gambar kat kerusi senget tu berdua...hehe

Comments

  1. Kt seoul nti stay kt mana? Jeju stay kt mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat stay masih belum decide..bergantung pada participant.. by next month finalize participant..so baru boleh decide kat mana nak stay..

      kat seoul maybe area itaewon, sinchon atau area seoul station..
      kat jeju area seogwipo..

      Delete

Post a Comment

Popular Posts