Skip to main content

Featured

MyPickupTrip

Awal tahun aritu lepas tengok trip yang aku buat ke Korea boleh dikatakan berjaya walaupun dengan sedikit  kekurangan, so aku plan untuk buat lagi trip ke Korea. Tapi lepasni aku tak gerak dengan personal account aku. Aku decide untuk create satu nama untuk aku jalankan semua trip ni. Dan trip-trip yang aku buat bukan setakat ke Korea malah lebih lagi. Nama yang aku pilih adalah "My Pickup Trip - Let's Travel". Sebab kenapa nama ni di pilih kerana masa tu dok sibuk pasal pickup line - ciaaa ciaa ciaaa... so aku ambil perkataan pickup tu dan tambah trip belakangnya memandangkan ia berkaitan dengan trip and travel. Dan trip pertama aku under MyPickupTrip ni adalah ke Seoul, South Korea sekali lagi pada bulan April lalu. Alhamdulillah 2 group yang pergi. 1 group tu memang private group, dan 1 group lagi adalah open group. 12 orang kesemuanya. Memang tak dinafikan terdapat beberapa kekurangan dari segi pengurusan makan, namun pada aku ianya boleh dikatakan berjaya mema

Cuti panjang sepanjang 2015

Salam Semua..

Belum pun hujung tahun..kalau ikut kalendar masih berbaki 5 bulan lagi untuk kita melangkau ke tahun 2015. Tapi kali ni aku nak share pasal apa yang ada pada kalendar tahun depan. Info ni aku dapat dari sebuah laman web TripZilla Magazine. Sebuah laman web bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat pelancongan di seluruh dunia.

Ok..back to our topic here. pada tahun hadapan terdapat lebih kurang 11 cuti panjang di hujung minggu. huuaaa..banyak tuu.. kebetulan cuti-cuti umum negara tahun depan kebanyakannnya jatuh pada khamis, jumaat dan hujung minggu. Jika cuti umum jatuh pada hujung minggu maka hari Isnin berikutnya akan cuti. Jom kita tengok ni..


So pada anda yang nak merancang cuti pada tahun hadapan bolehlah pilih tarikh yang anda mahukan..ada 11 minggu yang anda boleh aplikasikan cuti anda. Oh ya..kalendar di atas tertakluk pada perubahan semasa.

ps: hmm..boleh dah plan majlis kahwin tahun depan..hihi..honeymoon lagii...heheheh..

Comments

  1. Woah ! Nampaknya dia dah nak plan kawenggg dah. Cepat cepat sikit boh. ^^

    ReplyDelete
  2. ingat nak cuti kawen..tp calon masih lagi uncertainty.. haha

    ReplyDelete
  3. Selamat bercuti !

    Sila kunjungilah 5* villa (Villa 827) di A' Famosa Resort, Melaka untuk cuti cuti anda :)

    www.villafamosaresort.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts